Supporttekniker till Service Desk

Arbetsbeskrivning

Conagri är en stabil och långsiktig partner inom IT.Med många års erfarenhet från skiftande branscher är vi rustade att ta oss an allt inom applikation, integration och drift.Dessutom har vi byggt upp en extra hög kompetens inom livsmedels- och lantbrukssektorn, systemintegration samt Movex/M3. Conagri har idag cirka 180 medarbetare och vi finns i hela Sverige.Hos oss finns en rad olika kompetenser samlade, med allt från avancerad systemutveckling, projektledning och webbteknik till marknad, design och administration. Vi har självklart stora formella kompetenskrav på våra medarbetare men tycker det är minst lika viktigt hur man är som person.Våra ledstjärnor är Kvalitet, Kunskap, Långsiktighet, Passion och Resultat, och för att du ska passa in hos oss är det viktigt att du tydligt kan identifiera dig med dessa.Conagri söker supporttekniker till Service desk. Conagris Service desk är huvudkontaktväg för deras kunder när det gäller ärendemottagning, incidenthantering och supportfrågor. Genom en hög servicenivå bidrar Service desk starkt till en effektiv och driftsäker IT-miljö.Vi arbetar efter rutiner som bygger på ITIL. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med helpdesk/kundsupport och besvara användares frågor via telefon, e-mail eller fjärrstyrning. Arbetet innebär mottagande av telefonsamtal, registrering av ärenden, besvarande av Office-frågor, felsökning och teknisk support, där du löser ärenden och följer upp. Kompetensprofil Du behöver följande kunskap och kompetens: .Incident-/ärendehantering inom IT-området .Svenska och engelska både i tal och skrift .Bred kunskap och kompetens kring klient, nät, server och applikationer .Goda kunskaper i de senaste versionerna i Windows Office .Erfarenhet som support- och driftstekniker Som person behöver du ha följande egenskaper för att passa i rollen: .Du tar du ansvar för dina uppdrag och ser till att dessa slutförs..Du har en utpräglad servicekänsla..Du har lätt för att kommunicera i både tal och skrift..Du har god analytisk förmåga samtidigt som du är en kreativ person..Du är flexibel och prestigelös, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är ett viktigt ansikte utåt och måste vara bra på att sköta kundrelationer.Stor vikt läggs vid din personlighet och förmåga att sätta kunden i fokus. Tjänsten är placerad i Skara. I denna rekrytering sambarbetar Conagri med Elan för tillsättning av tjänsterna.Facklig kontaktperson är Kurt Andersson, Unionen, 0511-251 66. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varpå tjänsten kan tillsättas innan annonsens utgång.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elan IT
  • 5 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 8 maj 2009
  • Ansök senast: 24 maj 2009

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024