OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicecenter IT söker drivande Supporttekniker med professionellt bemötande till vår Support. Vi söker Dig som tycker om och har erfarenhet av att jobba med användarsupport och teknisk problemlösning.
Våra medarbetare är viktiga för oss!
Servicecenter IT är en organisation som levererar IT-tjänster till Sundsvalls kommunkoncern. Organisationen består av ca 75 medarbetare. Konsultstöd används i varierande grad och vi outsourcar även vissa tjänster när vi ser att det är fördelaktigt för beställaren. Oavsett hur tjänsten produceras har vi alltid huvudansvar för leveransen av alla våra tjänster.
Vi på IT jobbar ständigt för att utveckla vår organisation givetvis med fokus på att stötta koncernens verksamheter, kunder och våra medborgare.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär, att via telefon och e-post samt på plats, ge IT- och Telefonisupport till förvaltningarna och bolagen inom Sundsvalls kommun koncernen. Vi jobbar i enlighet med ramverket ITIL. Du kommer att tillsammans med andra i gruppen ansvara för att snabbt och effektivt registrera och lösa kundernas problem samt dokumentera detta i vårt ärendehanteringssystem. Frågorna rör allt från de enklaste problemen till de mer komplicerade. Vi strävar efter att ha en hög teknisk kompetens inom Supportgruppen.
Servicecenter IT´s förväntningar på dig
Vi förväntar oss att du har minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet inklusive erfarenhet av support inom IT samt Telefoni.
Akademisk grundutbildning och certifieringar är meriterande.
Du talar svenska flytande medans engelska ses som meriterade.
Kännedom om kommunens organisation är fördel men inte krav.
Följande områden arbetar vi med och vi gärna vill att du har kunskap om eller erfarenhet av:
- Servicedesk, First Line support, Felavhjälpning via telefon och e-post
- Generell felsökning av datorer och program i Windows 10
- Stor vana att dokumentera
- Grundläggande kontohantering
- Microsoft Office 2016, Microsoft 365, Outlook 2016
Du ska vara flexibel och serviceinriktad, ha god förmåga att lyssna, analysera och prioritera. Vi lägger stor vikt vid att dokumentera alla våra lösningar så vana och intresse av dokumentation på strukturerat sätt är viktigt. Du ska vara en teamspelare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningen
Tjänsterna (2) är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
Vi tillämpar rökfri arbetstid
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta; Hans Hallberg, Sektionschef Support Inne, tfn; 060-658 68 06
Fackliga företrädare:
Robin Fångsjö, Vision, tfn; 060-19 19 88
Övrigt
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Välkommen med din ansökan senast den 2020-06-12.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Axel Hellhoff
+46 0701835314
Axel Hellhoff
+46 0701835314
Magnus Fjell
0706344000
Amanda Åslin, Rekryteringsspecialist
060-191773
Anette Nyström, Sektionschef
060-192499
Kent Persson
070-659 54 30
Per Lundin
060-19 21 99, 070-236 35 63
Amanda Åslin, rekryteringsspecialist
060 19 17 73
Kent Persson, sektionschef
0706595430
Amanda Åslin, Rekryteringsspecialist
060-19 17 73