Supporttekniker till Servicedesk

Supporttekniker till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Kommunalförbundet Itsam har till huvudsaklig uppgift att sköta IT-verksamheten i medlemskommunerna Boxholm, Kinda, Vimmerby, Ydre, Åtvidaberg och Ödeshög samt i deras kommunala bolag. Itsams vision grundar sig i att med användaren i fokus leverera ett effektivt, fungerande och säkert It-stöd till kommunerna och på så vis även bidra till utvecklingen och förändringen av samhället. Itsam arbetar även med fiberutbyggnad i de sex medlemskommunerna. Itsam har precis flyttat till ett nyrenoverat kontor i Mjärdevi, Linköping. Vi är för närvarande 50 medarbetare. Itsam befinner sig nu i en spännande fas av utveckling och nytänk kring arbetssätt och organisation där du får möjligheten att vara med och påverka.
Vi söker efter dig med ett starkt användarfokus och som gillar att ge professionell service då kundbemötandet är centralt i vår verksamhet. Våra användare förväntar sig ett gott bemötande och en mycket hög serviceanda. Du behöver kunna anpassa dig efter olika användares behov för att lösa deras problem. Vidare kan du ta egna initiativ men kan även jobba bra i team och tycker det är självklart att stötta kollegor när det behövs. Du trivs med ett högt tempo och månar om att göra användarna nöjda.


Hos ITSAM erbjuds du en teknikfylld arbetsplats med hög fart och god laganda där man tillsammans strävar mot gemensamma mål. Friskvårdsbidrag, aktiviteter och fortbildning är några förmåner du erbjuds, förutom trevliga kollegor.


Meriterande är om du
- har kunskaper om tekniskt supportarbete i främst Windowsmiljöer och mobila operativsystem.
- har kunskaper om telefonsupport och ärendehantering.
- behärskar felsökning av hårdvara och mjukvara.
- har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.


I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker efter dig som tycker om problemlösning, är strukturerad och ordningsam.


Vid ev. intervju kan det komma att utföras ett mindre test för att bedöma din grundläggande datorvana.




Du kommer att arbeta i första linjens support och där kommer din huvudsakliga sysselsättning vara att ta emot IT-relaterade ärenden från våra användare via telefon, e-post och webbportal. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd/3rd line. Det innebär att du kommer att få arbeta med löpande ärendehantering, behörighetsadministration, dokumentation samt felsökning av applikationer, skrivare, mobila enheter och till viss del även nätverk.
Servicedeskavdelningen har även hand om de växelsamtal som kommer till ITSAM, där också du har en viktig roll.

Kontaktpersoner på detta företaget

TF Förbundsdirektör Susanne Korduner
+46 494 197 54 +46 70 208 73 61
Vision Mathias Näsström
+46 494 197 05 +46 70 603 40 23
Projektledare Anette Blomqvist
0494-197 27
Nätchef Richard Duncranz
0494-197 44
Nätchef Richard Duncranz
0494-197 44
Gruppledare aktiva nät Daniel Rovaniemi
0494-197 09
Förbundsdirektör Susanne Korduner
070-2087361 0494-19754
Förbundsdirektör Susanne Korduner
049419754 0702087361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KOMMUNALFÖRBUNDET ITSAM KISA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Besöksadress

Storgatan 36A
KISA

Postadress

BOX 1
KISA, 59040

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024