OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med mer än 7 000 tillsvidareanställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. IT-avdelningen är en av de största IT-organisationerna i Kronoberg med mer än 60 medarbetare och ansvar för drift, utveckling, underhåll samt support av kommunkoncernens gemensamma IT-miljö. Vi har idag över 24 000 datorer/pekplattor, drygt 400 Windows-servrar och över 300 verksamhetssystem i vår miljö.
Du erbjuds en central roll där IT-avdelningen befinner sig i en expansiv och spännande fas. Digitaliseringen ställer krav på verksamheten gällande effektivisering och teknik i framkant. Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kompetensutveckling är en självklar del i din personliga utveckling och du kommer omges av trevliga arbetskamrater i en kreativ miljö. Vi har kollektivavtal och marknadsmässiga förmåner. Du erbjuds en intressant framtid där din kompetens och utveckling är nyckelfaktorer för vår framgång!
Växjö kommun expanderar och näringslivet växer. Vi jobbar aktivt för att skapa en hållbar framtid bland annat med en stark värdegrund och genom högt satta miljömål. Vi förbättrar ständigt vår verksamhet, kan jobbet och möter medborgare och våra medarbetare med respekt.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker supporttekniker som kommer att ingå i vår servicedesk. Vill du tillsammans med kollegor vara IT-avdelningens ansikte utåt, ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli lite bättre? Då kan det vara dig vi söker!
Du arbetar i den grupp där IT-relaterade användarärenden kommer in via telefon och vår ärendeportal. Vår ambition är att ge bästa möjliga service och bemötande. Din arbetsuppgift är att ge support på datorarbetsplatsen via telefon och att arbeta med ärenden i vår ärendekö primärt genom fjärrstyrning av användarens dator. Du hanterar felavhjälpning och felsökning med hjälp av instruktionsbundna kunskapsartiklar i vårt ärendehanteringssystem. Till stöd har du de processer och rutiner som finns framtagna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en hög social kompetens, ett stort teknikintresse och gillar att arbeta med service och bemötande. Du har som lägst gymnasieexamen, helst kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom service och supportyrket med god telefonvana.
Ytterligare kvalifikationer:
• Goda kunskaper i Microsofts klientapplikationer
• Förståelse för Microsofts bakomliggande infrastrukturella plattform är meriterande
• God metodisk felsökningsvana
• Kunskaper inom ITIL och LEAN är önskvärt då vi arbetar utifrån dessa metoder
• Djupare kunskaper i hantering/administrering av Ipad, Iphone och Android-enheter är önskvärt
• Telefonvana är ett krav
• Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förståelse i engelska
ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sven Olofsson
0470-410 04, 0470-415 00
Facklig företrädare
0470-410 00
kontaktcenterchef Anna Johansson
0470-414 03
Vision, Ulf Elm
0470-415 64
IT-arkitekt Niklas Hörling
0470-439 87
Jusek Anders Freidh
0470-416 21
Utvecklingschef Anna Karlsson
0470-415 94
Kommunikationschef Annika Svensson Predikaka
0470-79 69 69
ordförande kommunens revisorer Elsa Jönsson
0470-410 60
kommunchef Ove Dahl
0470-413 81