Supporttekniker till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka.

Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? FRA söker nu en serviceinriktad problemlösare till vår Servicedesk vid avdelningen för Teknik. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en miljö med unik kompetensbredd, stor gemenskap och goda möjligheter till utveckling. På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet.

Ditt uppdrag

Som supporttekniker kommer du arbeta brett med stöd till FRAs medarbetare i en komplex teknisk miljö med höga krav på IT-säkerhet. Det innebär att du är spindeln i nätet och har många kontakter internt på myndigheten. Till din hjälp finns kollegor såväl inom som utom gruppen. En senior kollega kommer att finnas till hands som mentor och följa en gedigen introduktionsplan. Ditt arbete är mycket varierande och innebär uppgifter som t.ex. installation, administration och felsökning av datorer, skrivare, nätverk och programvaror samt kontoadministration och hantering av smarta kort. Arbetet är förlagt dagtid under vardagar.

Du kan

Vi söker dig som tycker om teknik, vill lära dig nytt och samtidigt ge bästa support och service. Du har utbildning med IT-inriktning alternativt förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har minst två års erfarenhet där du nyligen arbetat med liknande uppgifter och har goda generella IT-kunskaper. Du har särskilt god kännedom om:

Klienthårdvara (datorer, skrivare, kringutrustning) och installation av dessa
Active Directory
Microsofts klientoperativsystem
Microsoft Officepaket
Arbete i ärendehanteringssystem
Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i känslig verksamhet och arbete i IT-miljö med höga krav på säkerhet. Meriterande är också kunskaper inom ett eller flera teknikområden som t.ex. Linux, Microsoft System Center eller Windows Server. Andra fördelaktiga meriter är om du har vana att använda övervakning/larmhantering som stöd i arbetet, ITIL samt hantering av smarta kort. Körkort är önskvärt dock inget krav. Du skriver och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och kan ta till dig teknisk dokumentation på båda språken.

Du är

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som brinner för att ge service och hjälpa andra. Rätt person har ett gediget intresse för teknik och är en skicklig problemlösare. Du är prestationsorienterad, sätter upp höga mål och arbetar på tills resultat uppnås med god kvalitet.

Vidare ser vi att du tar stort ansvar för dina uppgifter, kan planera och prioritera samt fokusera på rätt saker. Samtidigt kan du med hjälp av din stabilitet och flexibilitet behålla lugnet i stressiga situationer och självständigt ta egna initiativ när du ser problem som behöver åtgärdas. Du bidrar till god stämning i gruppen, uppskattar att jobba nära i team, är hänsynsfull och har god samarbetsförmåga. Rollen innebär omfattande kontakter internt, vilket ställer höga krav på att du är professionell och tillmötesgående i ditt bemötande samt att du har lätt för att skapa goda relationer.

Om FRA

FRA är en civil myndighet under Försvarsdepartementets ansvarsområde med ca 800 anställda. Genom underrättelseverksamheten, där signalspaning bedrivs, ger FRA stöd till regeringens utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik på kort och lång sikt. Vi verkar också för ökad informationssäkerhet i samhällsviktig statlig verksamhet.

Som supporttekniker hör du till avdelningen för teknik. Avdelningen har till uppgift att förse FRA med de tekniska system som behövs för verksamheten. Avdelningen utvecklar, anskaffar och driftsätter nya system samt sköter drift och underhåll av befintliga system.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka.

Mer information

Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min med buss från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta Peter Carlsson under v.33 på telefon 08-471 46 00. Fackliga företrädare nås på samma nummer. På grund av semester finns ingen kontaktperson på plats innan v33.

Ansökan sker via www.fra.se senast 2017-08-20 .

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lorens Åberg
08-471 46 00
Stig-Erik Wicklén
08-471 46 00
Lena Sjöborg
08-471 46 00
Ann Dynesius
08-471 46 00
Christer Hellsten
08-471 46 00
Christina Svensson
08-471 46 00
Peter Carlsson
08-471 46 00
Kristina Sonesson-Nylin
08-4714600
Clairy Blixbo
08-471 46 00
Sara Gullbrandsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FRA Bromma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Start enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 juli 2017

Besöksadress

FRA Rörbyvägen (Lovön)
None

Postadress

Box 301
Bromma, 16126

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024