Supporttekniker till servicedesk

Supporttekniker till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7000 tillsvidareanställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och kunder. Tillsammans skapar vi en attraktiv kommun där man vill bo, utvecklas och driva företag. Som anställd i Växjö kommunkoncern tar du tillvara på individers olikheter, möter medarbetare och invånare med respekt och jobbar för att skapa en hållbar framtid.

IT-avdelningen är en av de största IT-organisationerna i Kronoberg med närmare 60 medarbetare och ansvar för drift, utveckling, underhåll samt support av kommunens gemensamma IT-miljö.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en supporttekniker till ett vikariat som kommer att ingå i vår servicedesk. Vill du tillsammans med kollegor vara IT-avdelningens ansikte utåt, ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli lite bättre? Välkommen med din ansökan!

Du arbetar i den grupp där IT-relaterade användarärenden från medarbetare och elever kommer in via telefon och vår ärendeportal. Vår ambition är att ge bästa möjliga service och bemötande. Din arbetsuppgift är att ge support via telefon och att arbeta med ärenden i våra ärendeköer primärt genom fjärrstyrning av användarens dator. Du hanterar felavhjälpning och felsökning med hjälp av instruktionsbundna kunskapsartiklar i vårt ärendehanteringssystem. Till stöd har du de processer och rutiner som finns framtagna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en hög social kompetens, ett stort teknikintresse och gillar att arbeta med service och bemötande. Du har som lägst gymnasieexamen, helst kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har arbetslivserfarenhet inom service och supportyrket med god telefonvana.

Vi ser gärna att du har
• Goda kunskaper i Microsofts klientapplikationer och klientoperativsystem
• Förståelse för Microsofts bakomliggande infrastrukturella plattform är meriterande
• God metodisk felsökningsvana
• Kunskaper inom ITIL och LEAN är önskvärt då vi arbetar utifrån dessa metoder
• Kunskap i hantering/administrering av Ipad, Iphone och Androidenheter är önskvärt
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förståelse i engelska

ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sven Olofsson
0470-410 04, 0470-415 00
Facklig företrädare
0470-410 00
kontaktcenterchef Anna Johansson
0470-414 03
Vision, Ulf Elm
0470-415 64
IT-arkitekt Niklas Hörling
0470-439 87
Jusek Anders Freidh
0470-416 21
Utvecklingschef Anna Karlsson
0470-415 94
Kommunikationschef Annika Svensson Predikaka
0470-79 69 69
ordförande kommunens revisorer Elsa Jönsson
0470-410 60
kommunchef Ove Dahl
0470-413 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Kommunledning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Västra Esplanaden 18 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024