Supporttekniker till Servicedesk

Supporttekniker till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Välkommen till oss på Servicedesk
Vi söker nu två supporttekniker för att förstärka vår Servicedesk. 
Supporttekniker ingår i Servicedesk, som tillsammans med kommunens systemförvaltare och IT-drift är en del av kommunens digitaliseringsenhet. Servicedesk ansvarar för ca 2000 datorer samt paketerade program, kontorsprogram, diverse verksamhetsprogram och system. Systemförvaltarna ansvarar för kommunens centrala system som likväl som IT är verksamhetskritiska för kommunen. IT-driften ansvarar för utveckling, drift och underhåll av kommunens IT-miljö.
Rollen som supporttekniker
I rollen som supporttekniker ger du support via mail, telefon, remote och on-site hos medarbetare i kommunen och du kommer ingå i en grupp av mycket erfarna och kompetenta medarbetare, som alla finns tills hands för stöd och eskalation till rätt organisation vid behov. På hårdvarusidan kommer du att hantera datorer, skrivare, IT-utrustning i konferensrum samt mobiltelefoner, olika tillbehör och nätverksärenden.
Kvalifikationer  
Utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer som adekvat eller att du förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet är ett krav. Vi ser gärna också att du som söker har erfarenhet av att arbeta i en support- eller driftorganisation, med erfarenheter av problemlösning och administration inom Windows-plattformen. Erfarenhet av att jobba i en supportorganisation med inflöde av ärenden via telefon och digitala kanaler är mycket meriterande. Det är även viktigt att du behärskar svenska i tal och skrift. Vi ser gärna nyutexaminerade sökande som brinner för att ge god service. Meriterande med B-körkort.
Personliga egenskaper
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Du är en serviceinriktad, positiv och omhändertagande person som älskar att samarbeta med andra. Du kan hantera olika typer av människor och har en analytisk förmåga att hitta lösningar på tekniska problem samt att förmedla dessa på ett pedagogiskt sätt. Som person är du snabblärd, kundfokuserad och har brinnande intresse för teknik. Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kundkontakt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet kopplat till din känsla för service och kundbemötande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upplands Väsby kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2020
  • Ansök senast: 30 mars 2020

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024