OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en supporttekniker till ett företag inom Telecombranschen. De tillhandahåller nättjänster inom data- och telefoni; Internet Access, traditionell fasttelefoni samt integrerade fasta och mobila telefonilösningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina uppgifter är att ta emot tekniska kundsamtal gällande telefoni. Om man inte kan lösa felet själv lägger man det vidare till andra linjens support. Du blir en viktig länk mellan företaget och deras kunder genom att hjälpa kunderna att lösa deras IT-problem.
Önskade kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av att jobba på en support/kundtjänst, gärna inom Telecom. Du är van vid kundkontakt via telefon. Du har ett stort teknikintresse och kunskap inom telecom. Det är även meriterande att ha en eftergymnasial examen inom IT/teknik.
Din profil
Vi söker dig som är hungrig på att lära dig nya saker. Du är utåtriktad och lojal mot gruppen samtidigt som du är van och trivs med att hjälpa kunder.
Du som söker kommer att visa sig vara en social filur, serviceminded och älska att hjälpa kunder och/medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin och kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och flexibel. Genom de olika uppdragen kommer du att få en bred erfarenhet av olika IT-system och miljöer, samtidigt som du får möjlighet att bygga upp ett viktigt kontaktnät för din framtida IT-karriär.
Som konsult hos PEAK är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett ungt, glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. För att kunna bli en PEAK:are är det därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.
Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansen på tfn: 08-50122107.
För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=2211&SkillId=0&LocationId=0
PEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107
073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001