OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?
Vill du bli en del av vårt servicedesk-team?
IT-avdelningen består idag av 17 medarbetare plus ledning och ansvarar för i stort sett allt som rör IT inom Mjölby kommun. Detta innefattar till exempel ärendehantering, felsökning, drift/underhåll av system och infrastruktur, beställning av utrustning och projektledning.
ARBETSUPPGIFTER
Som medlem i vårt servicedesk-team är du IT-avdelningens ansikte utåt och vägen in för alla ärenden till IT ("Singel Point of Contact"). Du hanterar all typ av support via telefon och digitala kanaler samt loggar dem i vårt ärendehanteringssystem. Så många ärenden som möjligt blir lösta direkt via telefon och fjärruppkoppling. Ärenden som inte kan lösas direkt prioritera och fördelas till olika resurser inom IT-avdelningen. Du återkopplar till kunden och hjälper användarna med alla typer av återkommande ärenden och problem.
När det är mindre belastning i servicedesk kommer du att ges möjlighet till andra arbetsuppgifter upp till ca halvtid, men kärnan av tjänsten är knuten till servicedesk.
KVALIFIKATIONER
Tre-årig gymnasieutbildning, helst med datateknisk inriktning. Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift krävs. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Befattningen kräver bred kompetens inom IT-området. Tidigare erfarenhet av IT-support är meriterande. God kunskap kring Microsofts produkter Windows 10, Exchange, Active Directory. Erfarenhet av enklare arbete med nätverk är meriterande men inte nödvändig.
Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.
Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.
Du har förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i en trevlig och framåt organisation där eget ansvar och ständig förändring är vår vardag.
ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 400 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Kontaktpersoner på detta företaget
Dag Segrell
Vxl. 0142-85000
Carina Brofeldt
Vxl. 0142-85000
Bo Hallberg
Vxl. 0142-85000
Kjell Järnström
Vxl.0142-85000
Mathilda Durefelt
0142-85868
Vision Agneta Karlsson
0142-852 95
enhetschef Carina Brofeldt
Vxl. 0142-85000
Arbetsmarknadschef Azadeh Pendari
0142-851 18
Jennie Liljedahl
Ingmari Karlsson
0142-850 03