Supporttekniker till Servicedesk med placering i Linköping

Supporttekniker till Servicedesk med placering i Linköping

Arbetsbeskrivning

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vi söker nu flera supporttekniker till Servicedesk för kunds räkning på ett roligt och spännande uppdrag i Linköping.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta i ett Servicedesk team med ansvar för att besvara de fel, problem, frågeställningar kring användares IT relaterade problem som rör deras applikationer, hårdvara etc. Du kommer i första hand att ta emot samtal direkt från användare men det kan också komma in via andra kanaler såsom chatt, e-mail och via självbetjäningsportal. Du kan behöva hantera mer komplexa frågor/problem som användarna har men också av enklare art såsom byte av lösenord. Du kommer arbeta med felsökning/problemlösning och eskalera ärenden vidare till annan part där Servicedesk inte kan lösa/åtgärda felet direkt. Du kommer också att arbeta på ett rullande schema med arbetstider mellan 07.00-19.00 mån-fre samt vissa helger.

Du kommer arbeta nära kundens verksamhet men också ha ett samarbete med övriga tekniker som finns på plats ute hos kund.

Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat minst 1 år med IT-support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.

Du har grundläggande kunskap inom nätverk, PC teknik samt är kunnig inom Microsoft Office support samt Windows 10. Du är van vid att arbeta med ett ärendehanteringssystem enligt ITIL processerna. Har du kompetens i SNOW är det ett stort plus eller motsvarande ITIL verktyg är meriterande.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Omfattande bakgrundskontroll kommer genomföras. Uppdraget kräver svenskt medborgarskap (ej dubbelt).

Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde omgående. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Infocare

Infocare
0767223155
Infocare

Infocare

Infocare

Infocare

Infocare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InfoCare
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2023

Besöksadress

Karlsbodavägen 39
None

Postadress

16102
0180, 16102

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024