OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en supporttekniker till Servicedesk och Onsite
Gillar du både att jobba med IT och att träffa nya människor? Gillar du att arbeta både självständigt och i team? Då är du den vi söker!
Din nya tjänst
Vi söker nu en supporttekniker som kan tänka sig att arbeta både i Servicedesk och gå Onsite. I rollen kommer du att arbeta mestadels Onsite, men också i servicedesken där du svarar på IT-relaterade frågor via telefon, chatt, ärendehanteringssystem och mail.
Du kommer att ingå i ett mindre team med härliga, trevliga och hjälpsamma kollegor på ca 3-4 supporttekniker och en Team Leader. Eftersom du tillhör ett litet team så kommer du att få vidröra många olika problem och kommer att få hugga i där det behövs. Du kommer att börja med 1st line ärenden för att lära dig arbetet och kommer med tiden att få hantera 2rd line ärenden. På servicedesken så kommer du att vara placerad i Alvik (Bromma) och du kommer då att hantera ärenden som kommer in via telefon, mail, chatt och ärendehanteringssystem.
På Onsiten är du ute hos kunder som sitter i Norsborg eller Årsta och du kommer där att träffa användarna ansikte-mot-ansikte och hjälpa dem med olika IT-relaterade problem samt hjälpa till att förbereda datorer inför nyanställningar. Du kommer att hjälpa till med allt ifrån installationer och felsökning av datorer, mobiltelefoner, kringutrustning, konferensutrustning etc. Ärendena kommer variera i svårighetsgrad. Användarna som du pratar med är allt ifrån kreativa konstnärer i trygga, stabila organisationer till ingenjörer i snabbväxande och innovativ organisationer, vilket gör att du både kommer att få vara med där etablerade system används, men också där nya system implementeras.
Tjänsten är en varierande roll som kan komma att ändras och anpassas efter tidens gång, både utifrån dina önskemål men också efter organisationens behov. Du kommer antingen att kunna fortsätta att utvecklas i den roll som du är i (det vill säga, fortsätta att vara en del av Thalamus interna service desk) eller utveckla dina kunskaper hos en annan kund som konsult via Thalamus. Eftersom vi är ett konsultbolag så erbjuder vi flera olika möjligheter.
Din bakgrund
Vi söker dig som är i början av din karriär och har ett intresse att utvecklas inom IT. Om du har erfarenhet från IT, antingen genom arbete eller utbildning så är det meriterande, men vilja och driv tillsammans med eget intresse är något vi värderar högt. Du är också flytande i svenska, tal och skrift.
Du som person
Flexibel och anpassningsbar. Kan arbeta självständigt och i team. Hjälpsam mot användare. Villig att lära dig mer om IT och vågar testa dig fram.
Din ansökan
Intervjuer sker löpande. Vid frågor, kontakta tilda.stenmark@thalamus.se eller lucas.skarp@thalamus.se.
Placering
Norsborg (Onsite), Årsta (Onsite) och Alvik (Servicedesk). Thalamus huvudkontor ligger i Alvik.
Arbetstider
I dagsläget är arbetstiderna 8-17, måndag-fredag med reservation för att det kan tillkomma skift framöver utifrån kundernas behov.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i över 20 år och är ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga, det kommer du att märka om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!