Supporttekniker till Sigma IT, Örebro

Supporttekniker till Sigma IT, Örebro

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kommunikativ teknisk problemlösare till vår servicedesk!

I denna roll arbetar du med att hjälpa våra kunder med teknisk support och vägledning. Vi söker dig med ett starkt intresse för IT och en god känsla för service. Du har ett driv och engagemang i din yrkesroll och vill utvecklas genom att möta olika typer av tekniska utmaningar.

Skicka in din ansökan idag och ta chansen att bli en del av oss! 

Hur ser rollen ut?

För denna roll söker vi dig som vill vara med och göra oss till den allra bästa servicedesken!

I rollen supporttekniker ansvarar du för att besvara inkommande samtal och mail från kunder som är i behov av teknisk support, problemlösning och vägledning. I vårt team hjälper vi varandra och har ett väldigt nära samarbete.

Du kommer att arbeta dagtid, vardagar.

Din bakgrund

Vi tror att du:


• Har en IT utbildning på gymnasienivå eller liknande
• Har ett starkt IT intresse och en generell förståelse och kunskap inom IT
• Är serviceminded och kundorienterad som person
• Har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter
• Har du erfarenhet av liknande roller inom IT är det meriterande, men inte ett krav
• Vi ser också gärna att du har telefonvana, grundläggande kunskap om Active Directory, ärendehanteringssystem inom kundtjänst, ITIL-processer och Office365

Du gillar att kommunicera med andra människor och vill utvecklas genom att möta många olika typer av människor, frågor och tekniska utmaningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt att lyssna och lära.

Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG.

Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!

Hur är Sigma som arbetsgivare?

Inom Sigma finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofie Palm på sofie.palm@sigma.se alt. rekryterande chef Eva Rosengren på eva.rosengren@sigma.se

Mer om Sigma IT

På Sigma får du jobba i ett företag där vi lever vår vision om att bidra till en bättre morgondag. Vi ser möjligheten i att utmana status quo och tillsammans med våra kunder utforma framtidens teknik. Det handlar om spetskompetens kombinerat med möjligheten att drömma. Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. När du jobbar hos oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige men även internationellt och där du har stora utvecklingsmöjligheter.

Sigma IT består av över 1500 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i åtta länder och på över 20 orter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda Tech konsultföretag med 5000 medarbetare i fjorton länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och vi har även ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life, Pink Programming, Kodcentrum och andra viktiga samhällsinitiativ.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 26 mars 2020

Liknande jobb


31 oktober 2024