Supporttekniker till sjukvården

Supporttekniker till sjukvården

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst

Vi söker personer för en supportteknikerroll till en servicedesk baserad hos Region Sörmland. Har du erfarenhet inom IT eller kundtjänst från ett tidigare jobb eller utbildning? Skicka då gärna in din ansökan så tar vi ett djupare samtal där vi berättar mer om tjänsten och går igenom din erfarenhet för att se var vi matchar.

Vi erbjuder stöttning hela vägen genom ansökningsprocessen, en trygg anställning och direktkontakt med ett härligt team!

Hos oss är du som anställd viktig för oss, vi ser att ditt välmående och framgång i arbetet prioriteras. Vi anser att det är viktigt att man mår bra för att kunna hantera sitt arbete på ett bra sätt och där hjälper vi gärna till och stöttar våra anställda med kontinuerliga samtal mellan konsult och konsultchef där vi pratar mående och utveckling.

Du kommer att arbeta i Region Sörmlands servicedesk placerad i Nyköping.
Resor kan förekomma i arbetet därför är det krav på b-körkort för den här tjänsten.
I början av din anställning erbjuds en kortare introduktionsutbildning för den nya arbetsplatsen där du får veta specifika detaljer i arbetsuppgifterna och lite tips/tricks för att hantera uppgifterna på bästa sätt. Du placeras i ett team med trevliga kollegor där dina uppgifter huvudsakligen kommer att bestå av att hjälpa Region Sörmlands sjukvårdspersonal med deras IT-relaterade problem via telefon eller mejl.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara att fjärrstyra användares datorer för att installera/avinstallera program på arbetsstationer men även att fysiskt på plats installera något på en dator och sätta upp nya arbetsstationer.
Självklart så kommer du att behöva arbeta i ett ärendehanteringssystem där du registrerar alla samtal som kommer in och dokumenterar vad du gjort för felsökning i ärendet.

Allt eftersom du utvecklas på arbetsplatsen så kan nya uppgifter och ansvar tilldelas dig för att ge omväxling i arbetsuppgifterna och öka din kompetens gradvis.

Utöver så erbjuder Thalamus fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor.
Vi finns alltid nära till hands för att få dig att trivas och för att kunna svara på frågor.

Din bakgrund

Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom service eller kundtjänst där du fått en vana av att prata med kunder eller användare över telefon. Om du även har en utbildning med IT-inriktning eller tom jobbat inom IT-yrket tidigare ser vi det som ett stort plus.
Viktigt att du behärskar svenska och engelska.

Vi värderar högt

- Ett allmänt intresse inom IT
- Tidigare arbete inom IT, någon form av support, kundtjänst eller telefonförsäljning. Kundkontakt via telefon, chatt eller mejl är meriterande

- Trevliga och sociala medarbetare


Krav på erfarenhet inom

- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
- Windows 10
- Microsoft Office 365
- Teams
- Active Directory
- Azure
- Erfarenhet av fjärrstyrning
- Citrix
- Körkort behörighet B


Du som person

Du är en social person som gillar att prata med dina kollegor i servicedesk samt personerna som ringer in och behöver hjälp. Detta är viktigt då en stor del av arbetet sköts över telefon och är till stora delar ett socialt arbete.
Du är kommunikativ, gillar att förklara och ge feedback.
Du tycker om att arbeta i grupp men har inga problem med att arbeta självständigt.
Den vi söker är en person som är driven och hela tiden söker efter den bästa lösningen i problemet som den ställs inför.

Din ansökan

Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.

Din nya arbetsgivare

Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. 



Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. 



På Thalamus är gemenskap en viktig del, därför anordnar vi AW:s samt sommarfest och julbord där alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. 



Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!



Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 augusti 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024