Supporttekniker till Skyresponse

Supporttekniker till Skyresponse

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Skyresponse har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Skyresponse är ett etablerat svenskt SaaS-företag (Software-as-a-Service) som tillhandahåller en molnbaserad larmhanteringsplattform som används av stora internationella omsorg- och säkerhetsorganisationer inom den offentliga och privata sektorn. Skyresponse, som grundades 2012, erbjuder en flexibel, säker och motståndskraftig larmhanteringslösning för såväl distribuerad som centraliserad larmhantering inom teknikbaserad äldreomsorg, vårdhem, smarta byggnader och fastighetstjänster.

Skyresponse har cirka 700 företag och organisationer som använder företagets tjänster runt om i Europa och hanterar nu mer än 11 miljoner larm och händelser via plattformen varje månad. Företaget arbetar just nu med mer än 15 kanalpartners i 9 länder. Deras kontor i Sverige är belägna i Stockholm och Luleå, samt så har de i dagsläget kontor i Ukraina och Storbritannien.

I denna tjänst ingår du i Customer success teamet som ansvarar för partners tillväxt och harmoni. Teamet arbetar nära tillsammans med utvecklingsteamet i Luleå på 10 personer samt Sälj och management teamet i Stockholm. Customer success består idag av följande funktioner: Support, Pre-sales, Integrations-funktion och kundansvariga. Deras kultur präglas av ett öppet klimat och flexibilitet där alla medarbetare gör skillnad.

Arbetsuppgifter:

Skyresponse arbetar B2B vilket innebär att du jobbar med ett antal stora långsiktiga partners som i sin tur säljer Skyresponse tjänster till sina kunder, supporten är därmed fokuserad till ett antal större långsiktiga partners. Typen av ärenden är varierande och detta innebär att arbetsuppgifterna kan vara allt från felsökning och felavhjälpning till konfiguration, användarsupport, kontohantering och hantera önskemål från partners. När nya partners tillkommer onboardar du dem genom att sätta upp deras miljöer, lägger till konton, konfigurera larmflöden, informerar samt anordnar utbildningar som du håller. Du arbetar aktivt med att förbättra Skyresponses information till partners för att hjälpa dem lösa eventuella utmaningar. Du driver ärenden och löser dem självständigt eller tar det vidare till berörd avdelning eller person. Utöver detta arbetar du förebyggande genom att analysera varför problemen uppstår och du uppmuntras att bidra med idéer för att tillsammans med mjukvaruutvecklarna utveckla ert arbetssätt och företagets tjänster. Initialt erbjuds du en introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets tjänster.

• Hantera partners supportärenden
• Onboarding för samarbetspartners genom att sätta upp dess miljö
• Anordna utbildningar
• Arbete med Skyresponse plattform
• Proaktivt arbete och tjänsteutveckling
• Teknisk konfiguration av plattformen – uppgifterna kan variera beroende på dina tidigare kunskaper

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom relevant IT-område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av supportarbete inom exempelvis 1st eller 2nd linesupport
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med kunskaper inom Amazon AWS samt arbete med databaser eller andra tekniska områden

Som supporttekniker ansvarar du för ärenden från start till slut och tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter samt ser till att utförandet bli bra. Du driver arbetet självständigt framåt och agerar handlingskraftigt och räds inte att kontakta samt ligga på berörda parter och medarbetare för att lösa ärenden. Då Skyresponse har nära och långsiktiga samarbetspartners är det viktigt att du alltid månar om partnerns bästa där du anstränger dig för att leverera lösningar genom att jobba rådgivande i kontakten med partners, och ser alltid till att göra det lilla extra. Du sätter alltså partnern i fokus och lägger ner tid på att skapa god långsiktig kontakt med dem där du motiveras av att hjälpa andra. Slutligen tror vi du är en god problemlösare som verkligen intresserar dig för dina supportärenden och fördjupar dig i komplexa problem som du tar dig an genom ett kreativt och lösningsorienterat tillvägagångssätt.

Skyresponse är det lilla bolaget med globala partners där de gärna ser att denna person är intresserad av att bredda sitt ansvarsområde exempelvis mot utveckling eller projektledning.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hybrid lösning med kontor i Luleå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2023
  • Ansök senast: 16 juni 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024