OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Södra startar allt i skogen. Där lägger vi grunden för en global skogsindustri med över 3 600 medarbetare. Tillsammans upptäcker, utmanar och utvecklar vi dagligen de möjligheter skogen ger. En förnybar råvara och ett hållbart kretslopp hela vägen från frö till slutprodukt. Det är så vi bygger relationer och långsiktig framgång. Läs mer på www.sodra.se.
Vill du ha ett utvecklande jobb inom en innovativ verksamhet med stark framtidskaraktär?
För Södras räkning söker vi nu omgående en supporttekniker till huvudkontoret i Växjö. Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet.
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker på Södra ska du serva verksamheten och se till att interna system, datorer, telefoni och skrivare fungerar väl. Din uppgift blir att via telefon och mejl besvara inkommande förfrågningar i ärendehanteringssystemet, vilket kan handla om att lösa incidenter eller att ansvara för beställningar av exempelvis program eller telefoner.
Vidare ska du supportera verksamheten ute på plats med IT-funktioner såsom felsökningar, installationer av skrivare eller andra tekniska föremål. Tillsammans med dina kollegor i Servicedesken på huvudkontoret ska du hjälpa Södras anställda med tekniska frågor.
Din profil
Det krävs att du som söker tjänsten är serviceinriktad och problemlösande i din natur. Du är en ansvarstagande, ordningsam och flexibel person som tycker om att hjälpa såväl kunder som medarbetare. Att du är social och öppen i kombination med din kommunikativa förmåga gör att du på ett professionellt sätt alltid försöker leverera bästa lösningen. I övrigt räds du inte av att ta dig an nya utmaningar.
Vi ser att du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna med en inriktning mot teknik. Relevant eftergymnasial utbildning anses meriterande, men erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och personlighet väger tyngre. För att vara aktuell för tjänsten har du tidigare arbetat i rollen som supporttekniker alternativt i helpdesk med fördel inom ett stort företag. För att lyckas i rollen har du goda språkkunskaper i svenska och engelska.
För att bli en framgångsrik supporttekniker hos oss har du erfarenhet av att arbeta i Office 365 och i ärendehanteringssystem. Du har kunskap gällande beställningar av program, skapande av mejlboxar, förståelse för nätverk och djupare kunskaper i felsökningar av klienter och program. I övrigt har du stort intresse och god förståelse för teknik.
Arbetet är till stor del förlagd på dagtid, men kvällstid förekommer ca två kvällar i månaden. För att du ska komma in i arbetet och trivas hos oss på Södra kommer du att få en välutformad introduktion.
Sista ansökningsdatum är den 13:e november, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval och tillsättning av tjänsten tillämpas. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linn Isberg på telefonnummer 0470-32 38 37.
Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 000 medarbetare hittills verksamma på 25 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Gabriella Leske
Sanna Andersson
0470-323833
Linn Isberg
Cornelia Gustafsson
0470-323834
Linn Isberg
0470-323837
Sanna Andersson
Mats Ekenstam
Linn Isberg
Gabriella Leske
0470-32 38 32
Vanja Winroth
0470-323838