OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad inom skolväsendet och bidra till samhällets digitala utveckling? Vi söker nu en supporttekniker med en stark känsla för service och teknikintresse till en statlig myndighet som befinner sig på en spännande, innovativ resa.
OM TJÄNSTEN
Som supporttekniker blir du en viktig del av enheten för IT och support och arbetar med första linjens tekniska support för myndighetens externa målgrupper. Du kommer att ge teknisk support och användarhandledning via telefon och mejl till lärare, rektorer, vårdnadshavare och elever. Din huvuduppgift är att hjälpa användare av myndighetens digitala tjänster och att eskalera ärenden till andra linjens support vid behov.
Du kommer att arbeta med myndighetens ärendehanteringssystem, Artvise, och stötta externa målgrupper i att förstå och använda digitala verktyg. En viktig del av ditt arbete är att säkerställa att myndighetens höga krav på service, kvalitet och kommunikation upprätthålls.
Du erbjuds
Här får du möjlighet att arbeta på en myndighet som driver ett av de största digitaliseringsprojekten inom skolväsendet – Digitaliseringen av nationella prov. Du blir en del av ett team på 7 personer inom avdelningen för verksamhetsutvecklingsstöd. Genom ditt arbete bidrar du direkt till att skapa en modern och effektiv digital miljö för skolor i hela Sverige. Här finns möjlighet att växa och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö som präglas av myndighetens kärnvärden: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ge pedagogisk och lösningsorienterad support till externa användare av digitala e-tjänster
* Hantera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet Artvise
* Representera myndigheten och leverera teknisk support på ett serviceinriktat och effektivt sätt
* Samarbeta med andra i teamet och följa uppsatta rutiner för teknisk support
* Bistå i arbetet för att modernisera och utveckla användarstöd och teknisk support för verksamhetens målgrupper
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1 års erfarenhet av teknisk support och som arbetat i ärendehanteringssystem
- Har en stark känsla för service och förmåga att bemöta användare pedagogiskt
- Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift, då arbetet innebär kontakt med en bred målgrupp
- Förmåga att snabbt söka upp och tolka teknisk information samt att anpassa bemötandet efter användarnas varierande tekniska kunskapsnivå
- Flytande svenska i tal och skrift
- Ett lösningsorienterat, noggrant och självständigt arbetssätt
Meriterande
- Ett genuint intresse för teknik och utveckling inom digital infrastruktur
- Erfarenhet av arbete inom statlig eller offentlig verksamhet är en fördel
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231