OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sportway.
Om företaget:
Sportway är ett AI-automatiserat produktionsbolag inom sport. De tillhandahåller fullt automatiserade videoproduktioner för livesänd sport. Sportway jobbar främst med livestreaming i lägre serier och ungdomsdivisioner men det sänds även från toppdivisioner. Målet är att tillföra styrka och smartness till live och on-demand streaming tjänster för alla organisationer– vilket i förlängningen säkerställer att all idrott, på alla nivåer är tillgänglig för alla.
Arbetsuppgifter:
I rollen som supporttekniker tillhör du avdelningen ”Tech Team” på Sportway. ”Tech Team” är andra instansen av support hos Sportway vilket innebär att du arbetar med den svårare graden av tekniska ärenden. Du är i rollen som supporttekniker ansvarig för att säkerställa kalibrering och konfigurering av nya AI-kameror på nya idrottsanläggningar samt säkerställa att befintliga kameror fungerar. Du arbetar även med att hantera och lösa problem i Sportways tekniska plattform – allt för att möjliggöra att tusentals personer ska få möjlighet att följa och streama matcher.
Du arbetar i teamet i Stockholm men jobbar även tätt tillsammans med IT-teamen i Finland, Norge, Danmark och Tjeckien. Eftersom de flesta matcher sänds på kvällar och helger så kommer du under en vecka per månad jobba vardagskvällar och helg.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Stort idrotts- och IT-intresse
• Relevant gymnasieutbildning inom IT
• Erfarenhet från kundservice
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Erfarenhet av IT-support
Du som söker brinner för att ge bra service till användare samt för att lösa problem. Du trivs med att arbeta i team och bidrar till teamets och företagets gemensamma framgång. Därtill är du en person som hjälper till, högt som lågt och har inga problem med att ta dig an nya arbetsuppgifter. Slutligen har du en bra struktur i ditt arbete och kan prioritera lätt mellan olika arbetsuppgifter.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT-support, IT, supporttekniker, tekniker, second line, 2nd line, felsökning, AI, idrott, kamera, internationell, support, AI-kamera, ny teknik
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund