OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker nu för kunds räkning efter dig som har ett stort tekniskt intresse och en god social förmåga för att kunna leverera så bra support som möjligt.
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att hjälpa användare och verksamheten via besök, telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. IT-miljön är stor och områdena är många, men du kommer arbeta med, och vara i kontakt med, generell klientsupport i en Windows-miljö, Active Directory, Citrix, HPDM, nätverksfrågor och övriga frågor relaterat till telefoni och övrig kringutrustning.
I rollen ingår även en jour och du kommer bli en del av ett rullande schema för arbete utanför normal kontorstid.
Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.
Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.
Vi lägger stor vikt på personligt lämplighet.
Krav
- Gymnasieutbildning, med fördel inom IT.
- Har minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
- Hög kommunikativ förmåga
- Mycket hög servicekänsla
- God teknisk kunskap
- Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
- Användaradministration i Active Directory
- Citrix och hantering av sessioner
- Citrix XenMobile
- Hantering av tunna terminaler genom HPDM
- Arbetat enligt ITILs ramverk
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket betyder att du kommer genomgå en bakgrundskontroll.
Låter detta rätt för dig så kan du ansöka ovan och har du några frågor eller funderingar kan du kontakta mig antingen via telefon eller mail.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Kim Dalhammer på tfn: 0734-159360 eller kim.dalhammer@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229