OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du axlar ansvaret som onsite support? En myndighet i Linköping behöver stärka upp med tekniker till deras verksamhet. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med felsökning och support på bland annat:
- Klienthårdvara
- Kringutrustning
- Nätverk
- Hantering/uppföljning av enhetens felanmälningar
- Programvaror
Du kommer att sköta drift och support av kundens klienthårdvara och kringutrustning. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära användare med allt från stora till små uppdrag där du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp. Här arbetar du frekvent i ett ärendehanteringsystem där allt ska dokumenteras.
Du kommer få möjligheten att bygga nära relationer med användare och din absoluta strävan är att de alltid ska känna sig trygga med er. Tillsammans säkerställer ni att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.
Din profil och kvalifikationen
Du har viss arbetslivserfarenhet som supporttekniker, eventuellt onsite, samt ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Krav
- Viss arbetslivserfarenhet av supportteknik (1st-, 2nd- eller onsitetekniker)
- Kunskap om klienthårdvara (PC, datorskärmar, skrivare, kringutrustning)
- B-körkort
- Tillgång till bil som kan användas i tjänsten
- God teknisk kunskap
- Läsa och förstå dokumentation
- Hög kommunikativ förmåga
- Mycket hög servicekänsla
- Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att ha arbetat i ärendehanteringssystem
- Kunskap om ITIL och processer
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller adam.ahlberg@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229