OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst eller IT-support via telefon och är intresserad av att utvecklas inom IT? Då är vi intresserade av att veta mer om dig!
Rollen som supporttekniker kommer att innebära att du kommer att hantera ärenden främst via telefon och mail. Du kommer att arbeta med att lösa kundernas IT-relaterade problem, allt ifrån ändring av lösenord till mer kluriga tekniska problem. Arbetet inkluderar en del administration i form av att logga ärenden och skicka ut mail om uppdateringar kring användarna. Ju mer du lär dig desto svårare ärenden kommer du att få möjlighet att hantera. Du kommer att få möjlighet att lära dig och skapa dig en förståelse för IT inom en stor och komplex IT-miljö. Organisationen är en av Stockholms största och mest välkända organisationer.
Som ny på arbetsplatsen så kommer du att utbildas under den första veckan. Du kommer att få lära dig om hur du hittar i kundens system och hur du ger svar på frågor.
Du kommer att få medlyssna och har utbildare i närheten som kan stötta dig i dina samtal. Till en början kommer du att få lära dig processer, rutiner och arbetssätt. Frågorna som kommer till supporten kan i början handla om återställningar av lösenord eller hantering av behörigheter. Senare kommer det att handla allt mer om felsökning av datorer, nätverk och mobiltelefoner.
Du kommer att tillhöra att trevligt gäng med varma och ödmjuka personer. På arbetsplatsen så hjälper alla varandra och det finns en starkt inkluderande gemenskap. För att passa in i gruppen så letar vi nu efter en trevlig, ödmjuk, lugn och service minded person som tycker om att prata med människor och samarbeta med andra.
Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Det finns möjlighet att utvecklas som konsult på Thalamus om du har en egen vilja och driv att göra detta. Som anställd kommer du att ha tillgång till utbildningar och möjlighet att ta certifieringar inom infrastruktur.
Tjänsten är på heltid, 40 timmar/vecka. Schemat förläggs mellan 6-22, måndag till söndag.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat i en kundtjänst eller support men känner att du vill utvecklas mer inom IT, främst Windows. Vi ser gärna att du pluggat IT och/eller jobbat inom något tekniskt. Det är även plus att ha jobbat felsökning. Viktigt att man talar flytande svenska och engelska. Du behöver kunna tänka dig att arbeta skift.
Vi värderar högt
Jobbat inom kundtjänst eller IT-support som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Intresse inom IT.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du gillar att skriva och formulera korrekta meningar.
Ett plus
Utbildad inom IT/teknik
Ärendehanteringssystem
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office
Skrivare
Active directory
Remote styrning
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig IT och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Tjänsten kommer troligtvis att starta i början av maj.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.