OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Har du tidigare arbetat med något tekniskt eller studerat en teknisk linje i skolan, gärna med inriktning på IT?
Taggad på att utvecklas inom IT och är serviceminded?
Då låter det som att du ska skicka in en ansökan till oss!
Vi söker just nu personer med lite erfarenhet och stort intresse av IT för uppdrag som supporttekniker i Stockholm. Vi har samarbete med flera företag runt om i Stockholm som kommer att behöva tekniker till kommande uppdrag.
Om du är sugen på att fortsätta utvecklas som tekniker och se hur arbetet som supporttekniker kan ta dig vidare i karriären vill vi gärna höra från dig.
Vi erbjuder stöttning hela vägen genom ansökningsprocessen, en trygg anställning och direktkontakt med ett härligt team!
Vår filosofi på Thalamus är att du som anställd ska stå i centrum. Att du som konsult mår bra och trivs på din arbetsplats är väldigt viktigt för oss. Det ligger i vårt intresse att konsulten ska må bra och känna att den utvecklas i sitt arbete. Tillsammans kan vi utvecklas och bli bättre och bättre.
Arbetsplatsen är placerad i centrala Stockholm med goda kommunikationsmöjligheter för pendling.
Den första tiden på uppdraget kommer att bestå av en introduktionsutbildning som arbetsplatsen håller i. Utbildningen finns där för att du som ny ska få rätt förutsättningar för att kunna komma in i arbetet så bra som möjligt.
Tillsammans med utbildningsledaren och flera mentorer så får du steg för steg lära dig mer om arbetsuppgifterna, arbetssätt och hur de olika systemen fungerar.
Du får tips och coachning för att starten på ditt nya arbete ska bli så bra som möjligt.
Ute på uppdrag kommer du att placeras i ett team med trevliga medarbetare som du kan få feedback från och bolla idéer med.
Arbetsuppgifterna kommer i stort att bestå av teknisk felsökning på distans av applikationer på användares datorer, kontrollera/hantera behörigheter för användares konton och maillådor.
Varje samtal kan vara väldigt olika beroende på vad användaren har problem med, därför blir samtalen väldigt omväxlande och felsökningen väldigt varierad.
När du får mer erfarenhet på arbetsplatsen och blir mer och mer varm i kläderna så får du också åtkomst till fler och fler system och arbetsuppgifter för att du ska kunna utvecklas och öka på din kompetens.
Utöver så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor.
Vi finns alltid nära till hands för att få dig att trivas och för att kunna svara på frågor.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med att prata med kunder eller användare över telefon. Om du även har en utbildning inom IT eller tom haft ett IT-yrke tidigare ser vi det som ett stort plus.
Viktigt att du behärskar svenska och engelska.
Vi värderar högt
- Ett brinnande intresse inom IT
- Tidigare arbete inom IT, någon form av support, kundtjänst eller telefonförsäljning. Kundkontakt via telefon, chatt eller mejl är meriterande
Ett plus
- Utbildning inom IT eller annat tekniskt ämne
- Erfarenhet av arbete i Ärendehanteringssystem
- Windowsklienter (7 och 10)
- Microsoft Office
- Skrivare
- Active Directory
- Erfarenhet av fjärrstyrning
Du som person
Tycker om att felsöka och lära sig mer inom allt IT. Du ska gilla att se helheten och sambandet mellan hur olika system fungerar. Problemlösning triggar igång dig och gör att du hittar den bästa lösningen på problemet.
Det är bra om du tycker om att prata med människor och att du gillar att hjälpa de som ringer eller mejlar in.
Du tycker om att arbeta i grupp men har inga problem med att arbeta självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sker löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, därför anordnar vi AW:s samt sommarfest och julbord där alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker