OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Ta steget in i din nya tjänst som supporttekniker för ett stort kläd- och designföretag!
Thalamus letar efter personer som är intresserade av att jobba i en servicedesk som first line-support. Har du erfarenhet inom IT från ett tidigare jobb eller utbildning? Då vill vi gärna ta ett samtal med dig.
Vi finns här och stöttar dig hela vägen genom ansökningsprocessen. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal. Vårt team finns alltid nära till hands för coachning och samtal under din anställning.
Hos oss står du som anställd i centrum, vi ser att ditt välmående och framgång i arbetet prioriteras. Om det går bra för dig och du mår bra, mår vi bra! Om du lyckas, lyckas vi!
För att du som konsult ska kunna utvecklas mer inom de områden du brinner för erbjuder vi möjlighet att studera ITIL eller andra IT-relaterade kurser där vi står för kursmaterial och kostnad för certifiering.
Din nya arbetsplats finns i centrala Stockholm med bra kommunikationsmöjligheter. Till en början kommer du få en introduktionsutbildning på arbetsplatsen där ni kommer att gå igenom hur olika system och processer hos företaget går till. Allt för att du ska få en så bra start som möjligt. Teamet du placeras i består av härliga kollegor med vilka du samarbetar för att lösa IT-relaterade problem huvudsakligen via telefonsamtal eller mejl från andra kollegor på kontoret som önskar hjälp.
Dina arbetsuppgifter kommer i stora drag att innebära teknisk felsökning av applikationer samt behörighetshantering för användarkonton och maillådor.
Bredden på felsökningen varierar från applikation till applikation vilket gör att varje samtal kan vara väldigt omväxlande och varierande rent tekniskt.
Allt eftersom du får mer erfarenhet på arbetsplatsen kommer du att få åtkomst till andra system och arbetsuppgifter för att utöka din kompetens.
Utöver så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor.
Vi finns alltid nära till hands för att få dig att trivas och för att kunna svara på frågor.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med att prata med kunder eller användare över telefon. Om du även har en utbildning inom IT eller tom haft ett IT-yrke tidigare ser vi det som ett stort plus.
Viktigt att du behärskar svenska och engelska.
Vi värderar högt
- Ett brinnande intresse inom IT
- Tidigare arbete inom IT, någon form av support, kundtjänst eller telefonförsäljning. Kundkontakt via telefon, chatt eller mejl är meriterande
Ett plus
- Utbildning inom IT eller annat tekniskt ämne
- Erfarenhet av arbete i Ärendehanteringssystem
- Windowsklienter (7 och 10)
- Microsoft Office
- Skrivare
- Active Directory
- Erfarenhet av fjärrstyrning
Du som person
Tycker om att felsöka och lära sig mer inom allt IT. Du ska gilla att se helheten och sambandet mellan hur olika system fungerar. Problemlösning triggar igång dig och gör att du hittar den bästa lösningen på problemet.
Det är bra om du tycker om att prata med människor och att du gillar att hjälpa de som ringer eller mejlar in.
Du tycker om att arbeta i grupp men har inga problem med att arbeta självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sker löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, därför anordnar vi AW:s samt sommarfest och julbord där alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.