Supporttekniker till StrongPoint

Supporttekniker till StrongPoint

Arbetsbeskrivning

StrongPoint är en global koncern som erbjuder en mångsidig och marknadsledande produkt- och tjänsteportfölj för främst detaljhandeln och dagligvarukedjor i Europa. Koncernens utbud organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet. Koncernens ägarbolag, StrongPoint ASA, är börsnoterat i Norge och totalt är de ca 600 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Norge och kontor på flera platser i Sverige, bland annat i Mölndal, Kista, Grums och Malmö. Mer information om StrongPoint finner du på www.strongpoint.se

StrongPoint förändrar sättet som butiker gör affärer genom att leverera integrerade och innovativa tekniska lösningar på detaljhandlarnas villkor. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse.

Har du kunskap inom teknisk service och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos StrongPoint. Här har du stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med dagliga supportärenden för alla våra kunder inom detaljhandel och dagligvarubranschen. Vi supporterar även partners utomlands. Tjänsten innebär schemalagda arbetstider på veckor och helger.

Vi utför idag:
Support via telefon, mail, chatt på samtliga produkter inom området Detaljhandel
Remote-uppkopplingar för felavhjälpning
Installationer och underhåll av mjukvaror
Utbildar och hjälper våra fälttekniker
Utbildar kunder
Skapar och underhåller dokumentation

Utbildning och erfarenhet
* Lägst Gymnasieexamen inom data/nätverk
* Goda kunskaper på olika programvaror, operativsystem och databashantering.
* Tidigare erfarenhet från servicerelaterade yrken.
* Meriterande med erfarenhet från liknande roll i dagligvarubranschen
* B-körkort
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som supporttekniker är det viktigt att du är bekväm med att organisera och planera ditt arbete samt är beredd att arbeta mycket på egen hand. Du känner dig trygg i att agera som ansiktet utåt för StrongPoint samt att vara lyhörd och ge bästa service till dina kunder. Vidare är du kommunikativ och samarbetsvillig samt har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder och kolleger. Jobbet är varierande och ställer stora krav på flexibilitet.

Vad kan StrongPoint erbjuda dig?
Du kommer till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro. Du får en arbetsplats i företagets kontor i Grums. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar StrongPoint med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert, Experis, på 054-221881.

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst . Du lämnar din ansökan till denna tjänst genom att klicka på länken här intill, med bifogat CV.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StrongPoint
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2020
  • Ansök senast: 1 juli 2020

Postadress

Kemistvägen 1B
TÄBY, 18379

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024