OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med StrongPoint som partner kan du som kund dra nytta av nya möjligheter och nya innovationer som lyfter din verksamhet till nya nivåer. StrongPoint tillhandahåller de bästa tekniska lösningarna tillsammans med rådgivande expertis. Vi bygger långsiktiga relationer och ger personlig service på våra kunders villkor.
Har du kunskap inom teknisk support och vill arbeta i en självständig och ansvarstagande roll? Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos StrongPoint.
Om StrongPoint
StrongPoint tillhandahåller innovativa, integrerade butiksteknologiska lösningar för dagens flexibla dagligvaruhandel – både i butik och online. StrongPoint har under åren utvecklat starka partnerskap med både kunder och leverantörer och är marknadsledande inom E-handelslogistik för dagligvaruhandeln i Sverige och Norden. StrongPoint erbjuder även sina kunder omfattande erfarenhet, service och support för alla sina lösningar vilket hjälper kunden att öka sin produktivitet och förbättra sina kunders shoppingupplevelse. Vårt team står redo att leverera professionell service och konsulttjänster både i Sverige och internationellt med mer än 500 anställda i Norge, Sverige, Baltikum och Spanien. StrongPoint har sitt huvudkontor i Rælingen i Norge och är noterat på Oslobörsen (ticker: STRONG). I Sverige har StrongPoint kontor i Kista, Täby, Mölndal, Grums och Malmö med servicetekniker över hela landet.
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du med dagliga supportärenden för alla våra kunder inom detalj- och dagligvaruhandel. Vi supporterar även partners utomlands.
Dina arbetsuppgifter kommer innebära:
* Support via telefon, mail och chatt på samtliga produkter inom området detaljhandel
* Remote-uppkoppling för felavhjälpning
* Installationer och underhåll av mjukvara
* Att utbilda och hjälpa våra fälttekniker
* Att utbilda kunder
* Att skapa och underhålla dokumentation
Vem söker vi?
För att trivas i rollen som supporttekniker ser vi att du minst har en gymnasieexamen inom data/nätverk. Du har goda kunskaper i olika programvaror, molntjänster samt databashantering och du har tidigare erfarenhet av att ge service. Vi ser att du i den här tjänsten behöver B-körkort och att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande roll inom dagligvaruhandel.
Personliga egenskaper
Som supporttekniker för StrongPoint är det viktigt att du är bekväm med att organisera och planera ditt arbete samt är beredd att arbeta mycket på egen hand som en viktig kugge i teamet. Du känner dig trygg i att agera som ansiktet utåt för StrongPoint samt att vara lyhörd och ge bästa service till våra kunder. Vidare är du kommunikativ och samarbetsvillig samt har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kolleger. Jobbet är varierande och ställer stora krav på flexibilitet.
Vad kan StrongPoint erbjuda dig?
Du kommer till en attraktiv och expansiv arbetsgivare och får goda karriärmöjligheter. Du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av öppenhet och framtidstro. Du får en arbetsplats på företagets kontor i Grums. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse.
Övrigt
Placering: Grums
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kvällar och helger ingår i tjänsten
Kontakt
Ansöker gör du via ansökningsformuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 6 augusti. För frågor om tjänsten kontakta Sofia Kyrk, sofia.kyrk@qtym.se alt. 072-146 11 64