Supporttekniker till Supportcenter

Supporttekniker till Supportcenter

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Om arbetsplatsen
Digitaliseringsavdelningen har ett stort och framåtblickande uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT-miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliserings- och innovationsarbete. Helsingborgs stads Digitaliseringsavdelning består av tre enheter: Digitala Arbetsplatsen, Verksamhetslösningar och Innovation. Totalt arbetar ca. 80 medarbetare med att stötta Helsingborgs stads samtliga förvaltningar med allt från användarsupport och drift till arkitektur, projektledning och systemförvaltning. Digitaliseringsavdelningens ledning består av en digitaliseringsdirektör, tre enhetschefer samt teamchefer.

Supportcenter teamet arbetar med support till stadens IT-användare. Supportcenter hanterar vardagliga frågeställningar, beställningar och felsökning av utrustning och programvara. Teamet består idag av 16 medarbetare som arbetar nära tillsammans med övriga team/enheter på Digitaliseringsavdelningen.

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Supportcenter kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade ärenden. Du kommer att ge support via mejl, fjärrstyrning, telefon och ärendehanteringssystem. Medarbetarna i Helsingborgs stad kommer från varierande verksamheter med olika system och applikationer vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande.

Kvalifikationer
Till den här tjänsten letar vi efter dig som är tekniskt intresserad och vill arbeta med problemlösning via telefon. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift då detta krävs i dialogen med kund.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du lösningsfokuserad, du gillar att ta egna initiativ och du samarbetar väl med andra. Du brinner för att jobba med service och att hjälpa andra människor! För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och effektiv i ditt arbete samt trivs med telefonen som arbetsredskap.

Meriterande kunskaper/erfarenhet:


• Eftergymnasial utbildning inom data/IT
• Relevant arbetslivserfarenhet
• Kunskaper i Windows 10 och Office
• Kunskaper i Mac OS
• Förståelse för Active Directory

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2020-09-18. Urval görs löpande. 

Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Omfattning: Heltid 

Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 18 september 2020

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024