Supporttekniker till Sveriges geologiska undersökning

Supporttekniker till Sveriges geologiska undersökning

Arbetsbeskrivning

Vårt livsviktiga grundvatten, hållbar utvinning av metaller och mineraler eller undersökningar av landets marina ekosystem är vi Sveriges experter på. För att göra denna geologiska data tillgänglig för samhället behöver vi din kompetens inom IT.
SGU:s IT-avdelningen består av experter inom IT-arkitektur, IT-säkerhet, mjukvaruutveckling, teknikutveckling samt drift och support. Under de närmaste åren kommer utbyggnaden av IT-infrastrukturen vara ett av myndighetens viktigaste områden för att uppnå en mer digital och effektiv verksamhet, både internt och externt. Målsättningen är att vår geologiska data, på ett lättillgängligt- och lättförståeligt sätt, ska bidra till välgrundade beslut för en omställning till ett mer hållbart samhälle.
Det som du kan erbjuda SGU är viktigt men lika viktigt är din balans mellan jobb och fritid. Därför erbjuder vi dig, som anställd, generösa förmåner gällande flexibilitet, ledighet och friskvård.
Arbetsuppgifter
Tillsammans med ditt team kommer du att ge användarsupport och service via telefon och servicedeskssystem, samt genomföra administrativa uppgifter kring vår klientmiljö. Du kommer även att inneha en mer koordinerande roll där du fördelar ut uppgifter och coachar dina kollegor i det dagliga arbetet. Vi är dessutom på väg att förnya våra verktyg för ärendehantering, vilket kommer att ha en påverkan på våra rutiner och arbetssätt. Vår målsättning är att bli nästa generations IT-support.
Exempel på tekniker och produkter som du kan få arbeta med hos oss:
Felsökning och problemlösning i Windows och installerade applikationer
Erfarenhet inom administration av Microsoft 365 samt Microsoft Teams och gärna andra virtuella samarbetsplattformar
SCCM
MSI paketering
iOS och relaterade produkter
Hantering av mobiltelefoner, abonnemang och tillbehör
Administration av enheter i Intune
Tunna klienter
KVM-lösningar

Kompetens
Vi söker dig som har:
minst tre års erfarenhet av användarsupport inom större organisationer
erfarenhet av att koordinera och planera daglig tjänste- och supportbaserad verksamhet
minst två års erfarenhet av arbete med Microsoft 365, Windows-miljöer samt kontohantering i AD
erfarenhet av att distribuera och installera klientmjukvara
goda tekniska kunskaper om klienthårdvara och klientmiljöer
goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift

Meriterande är kunskap och erfarenhet inom tekniker och produkter som är beskrivet under arbetsuppgifter.
Personliga kvalifikationer
För att trivas i denna tjänst behöver du ha ett genuint intresse för teknik i samverkan med människor, där en stark servicekänsla och förmåga för samarbete och kommunikation faller sig naturligt för dig. Eftersom vår enhet är under utveckling ser vi att du finner motivation i en föränderlig miljö och tar dig framåt med hjälp av egenskaper såsom självständighet, nyfikenhet och kreativitet. Det innebär att du tar ansvar för att sätta dig in i nuvarande arbetsuppgifter, samtidigt som du har förmågan att ta till dig ny kunskap för framtida förändringar. Tillsammans med teamet, så skapar vi vårt framgångsrecept.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där sex månaders provanställning tillämpas. Du kommer att vara placerad i Uppsala, med goda möjligheter för växlande distansarbete. Arbetet är förlagt dagtid, måndag till fredag.
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning inklusive registerkontroll kommer att utföras på slutkandidat. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-06-12. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Om du vill veta mer, kontakta enhetschef Mikael Dellsand, telefon 018- 17 90 06 eller våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar, telefon 018-17 92 96 för Saco-S och Annika Törnkvist, telefon 018- 17 92 29 för ST-geologiska.
SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom vår webbplats. Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Diarienummer: 411-1181/2022
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Näringsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se

Sammanfattning

Postadress

Villavägen 18
Uppsala, 75236

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024