OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker nu för kunds räkning en supporttekniker som ska lösa supportärenden via en servicedesk med hjälp av remoteverktyg, telefon samt ett ärendehanteringssystem.
Som person ser vi att du är mycket serviceinriktad. Du har förmågan att kunna bemöta olika sorters människor och har lätt för att skapa förtroende och trygghet. Vidare är det viktigt att du är ansvarstagande och pålitlig.
Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak arbeta med support via en servicedesk och utföra enklare felsökningar:
- Svara på och lösa ärenden från kundens personal
- Registrera och administrera alla ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Vidarekoppla till 2:a och 3:e linjen via trepartssamtal eller via ticket
- Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara
- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
- Ge telefonrådgivning
Din profil och kvalifikationen
- Relevant gymnasie- eller högskoleutbildning
- Tidigare erfarenhet från kundservice eller support
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Goda datorkunskaper (Windows)
- Kunskaper inom Active Directory
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sanna Dorielle på tfn: 0733-571793 eller sanna.dorielle@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric är ett IT-företag med över 350 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, konsult, Consultant, data, IT technician, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229