OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu efter en person för anställning omgående. Ditt uppdrag blir placerat hos Vår kund som är en av de största Telekomföretagen i Sverige. Du skall jobba med support av vår kunds OM (Order Management System) inom en gruppering som heter Provisioning Support Group. Jobbet innebär support av OM (Order Management System), avseende felsökning, analys och åtgärder. Supportgrupperingen arbetar exempelvis med ärenden där kunder felanmält att det tar för långt tid att få sin nya tjänst aktiverad, där du då som tekniker undersöker om något stannat i orderflödet. Arbetsuppgifter: - Ansvara för att inkommande kundärenden (TT), analyseras, åtgärdas, återkopplas eller eskaleras, med hjälp av stödsystem och rutiner. - Kontaktpunkt via mejl till övriga Operatörer vid orderhantering i samband med flytt och uppsägningar. - Kontaktpunkt till telekomföretagets support i Riga, vid ärende rörande provisionering. - Kontinuerlig uppdatering av rutiner. Erfarenhet/ kompetens för jobbet: - Erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från supportfunktion. - Genuint intresse av datorer och problemlösning. - Vana att arbeta med ett analytisk, metodiskt felsökningssätt eller motsvarande. - Du skall, såväl på svenska som på engelska, uttrycka dig korrekt i tal och skrift. - God social kompetens, då kontakt både externt och internt är mycket viktigt i det dagliga arbetet.