OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Lokalerna är placerade i Alvik, Stockholm med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats kommer du få en introduktionsutbildning och bli en av ett team på 3 supporttekniker. Arbetet som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon, mejl och chatt för att hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer kommer arbetsuppgifterna att förändras för att du ska trivas.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du studerat IT och/eller arbetat inom något tekniskt, har ett genuint intresse för teknik och ett driv för att hjälpa andra. Du är lyhörd och öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper. Det är även meriterande om du har erfarenhet inom kundtjänst, serviceyrken och med olika typer av felsökning.
Som person är du pedagogisk, flexibel, social och serviceinriktad. Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska samt engelska
Vi värderar högt
Intresse inom IT.
Jobbat inom IT, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Ett plus
Utbildad inom IT/teknik
Ärendehanteringssystem
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office
Skrivare
Active directory
Remote styrning
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.