Supporttekniker till Trafikverket!

Supporttekniker till Trafikverket!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi två supporttekniker för uppdrag till Trafikverket. Är du en serviceinriktad person med hög social kompetens och har tidigare jobbat i ärendehanteringssystemet Remedy ITSM och telefonisystemet Solidus? Då har vi jobbet för dig! Uppdragen beräknas påbörjas i början samt slutet av juni och kommer att pågå under ca ett år. Vi rekryterar löpande, så se till att söka jobbet redan idag om du är intresserad!

Om tjänsten
I rollen som supporttekniker så kommer du ha en stöttande funktion för alla anställda på Trafikverket och hjälpa till med diverse ärenden inom IT. Du tar emot, registrerar, kategoriserar samt löser ärenden som kommer in. Det kan handla om att göra felsökningar, lägga upp behörigheter, hantera installationer och ta hand om blandade inkommande frågor gällande tekniska problem som medarbetare stöter på. Områdena som du jobbar inom är IT, telefoni, hård- och mjukvara. Viktigt är att ha ett intresse för IT och teknik samt att man som person uppskattar att jobba konsultativt och agera serviceinriktat så att den tekniska biten flyter på inom företaget.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten så ser vi att du först och främst har ett intresse och kunskap inom IT/teknik och att du även har en gymnasieutbildning inom området. Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet samt grundkunskaper i MS Office. För att vara aktuell för tjänsten så är det även ett krav att du har tidigare erfarenheter som IT-support och erfarenhet av ärendehanteringssystemet Remedy ITSM samt telefonisystemet Solidus.

Det är också viktigt att du är social och framåt och kan bemöta medarbetares frågor på ett professionellt och kommunikativt sätt. Som supporttekniker jobbar du i ett högt tempo, så att vara effektiv och van vid att hålla många bollar i luften ser vi också som fördelaktigt. Du vet vad som ska prioriteras och du arbetar på ett strukturerat sätt.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 12 maj 2021

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024