Supporttekniker till Trafikverket!

Supporttekniker till Trafikverket!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en IT-teknikerför uppdrag till Trafikverket. Är du en serviceinriktad person med hög social kompetens och har tidigare jobbat med att stötta verksamheter med frågor rörande IT? Då har vi jobbet för dig! Uppdraget är på heltid och beräknas påbörjas i mitten av augusti och kommer att pågå under ett år. Vi rekryterar löpande, så se till att söka jobbet redan idag om du är intresserad!

Om tjänsten
I rollen som IT-tekniker så kommer du ha en stöttande funktion för alla anställda på Trafikverket och hjälpa till med diverse ärenden inom IT och applikationssupport i andra linjen. Du tar emot ärenden, registrerar och hanterar dessa samt att du felsöker och därefter återkopplar till den berörda medarbetaren. I vissa fall kommer du även att behöva hålla mindre utbildningar för användare inom vissa områden och system. Ärendesupportern sker främst mot klientapplikationer (pc), Microsoft Office, Sharepoint, ProjectWise och Windows. Det kan även förekomma arbete med Active Directory, behörighetsadministration. Viktigt är att ha ett intresse för IT och teknik samt att man som person uppskattar att jobba konsultativt och agera serviceinriktat så att den tekniska biten flyter på inom företaget.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten så ser vi att du minst har 3 års erfarenhet av liknande arbete inom it-support via helpdesk, callcenter eller motsvarande. Du behöver ha kompetens och erfarenhet av Sharepoint och vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av ProjectWise och Active Directory behörighetsadministration. Du behöver självklart också ha ett intresse inom området och vara väl insatt inom Windows och appar på PC och mobila enheter.

Det är också viktigt att du är social och framåt och kan bemöta medarbetares frågor på ett professionellt och kommunikativt sätt. Som IT-tekniker jobbar du i ett högt tempo, så att vara effektiv och van vid att hålla många bollar i luften ser vi också som fördelaktigt. Du vet vad som ska prioriteras och du arbetar på ett strukturerat sätt.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 7 juni 2021

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024