Supporttekniker till Trafikverket i Göteborg

Supporttekniker till Trafikverket i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Nu söker vi två helpdesktekniker till Trafikverket i Göteborg! Arbetet avser första linjen support, telefonmottagning.

Start: 2022-10-03
Längd: 1 år med möjlighet till förlängning på ytterligare 1 år
Omfattning: Heltid

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten
Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera, prioritera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Därtill tillhandahåller du användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Din profil
Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning.
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 12 månaderna.
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation.
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik.
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare.
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice.
• Goda tekniska kunskaper inom IT.
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024