OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse inom IT och vill utveckla dina kunskaper inom detta? Vill du jobba i ett glatt och trevligt team? Då har vi jobbet för dig!
Din nya tjänst
Som supporttekniker kommer du att att hantera IT-ärenden främst via telefon och mail. Du kommer att formulera dig mycket i skrift, bl.a. när du antecknar beskrivningar på ärendet, formulerar mail och uppdaterar kunskapsportalen. Ju mer du lär dig desto svårare ärenden kommer du att få möjlighet att hantera. Du kommer att få möjlighet att lära dig och skapa dig en förståelse för IT inom en stor och komplex IT-miljö.
Du kommer att tillhöra att trevligt gäng med glada och hjälpsamma kollegor. För att passa in i gruppen så letar vi nu efter en trevlig, ödmjuk och service minded person som tycker om att prata med människor och samarbeta med andra.
Som ny på arbetsplatsen så kommer du att utbildas under den första veckan. Du kommer att få lära dig om hur du hittar i kundens system, hur organisationen ser ut och hur du ger svar på frågor. Du kommer att få medlyssna samt få stöttning i dina samtal. Till en början kommer du att få lära dig processer, rutiner och arbetssätt. Frågorna som kommer till supporten kan i början handla om återställningar av lösenord eller hantering av behörigheter. Senare kommer det att handla allt mer om felsökning av datorer, nätverk och mobiltelefoner.
Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Det finns möjlighet att utvecklas som konsult på Thalamus om du har en egen vilja och driv att göra detta. Som anställd kommer du att ha tillgång till utbildningar och möjlighet att ta certifieringar inom infrastruktur.
Din bakgrund
Det är meriterande om du en IT-relaterad bakgrund, t.ex. att du har arbetat inom IT-support tidigare eller att du har läst IT gymnasiet och/eller att du har arbetat med telefon som främst arbetsredskap (tex kundtjänst, mötesbokning, telefonförsäljning). Lyft fram dina IT-kunskaper i ditt CV.
Din profil
Som person behöver du vara vänlig, hjälpsam och har enkelt att komma överens med människor. Stor vikt läggs vid personlighet.
Krav
- Serviceminded och mån om att hjälpa användarna
- Sköter tider
Merit
- Arbetat inom IT-support.
- Har erfarenhet av IT från tex gymnasium
- Tidigare arbetat med telefon som främsta redskap.
Din ansökan
Alla ansökningar hanteras via vår hemsida https://thalamus.se/. Vid frågor, kontakta gärna Tilda.Stenmark@thalamus.se , christoffer.boos@thalamus.se eller felix.hernvall@thalamus.se .
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?