Supporttekniker till Ulricehamn

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Vår kund i Ulricehamn expanderar och söker nu en erfaren supporttekniker.
Uppdrag är som konsult via Experis och med start omgående.
IT-Supporten är kontaktytan mot hela koncernen samt den funktion som har kontakt med samtliga interna kunder. Kundens IT och supportteam består idag av 5 personer vars huvudsakliga uppgift är att stödja användare i IT och ekonomirelaterade frågor.

•IT-support via kundens ärendehanteringssystem Easit, via telefon, e-mail och fjärrstyrning, med fokus på teknikrelaterade ärenden.
•Bygga och vårda kund- och medarbetarrelationer.
•Prioritera ärenden och vid behov eskalera till 2nd line support.
•IT-tekniksupport kring våra webbhandelsportaler, dokumentation och viss administration.

Vem är du?
Vi söker nu för detta uppdrag en erfaren supporttekniker som är intresserad av data och IT och som blir stimulerad av att hjälpa andra. Du har tidigare erfarenhet av arbetat med IT och support av Windows 7 i företagsmiljö på en djupare nivå. Vi tror att du söker ett arbete där du får ingå i ett sammanhang, lära dig nya saker och få möjligheten att vidareutveckla dig inom supportyrket, ta ansvar och få möjligheten att visa vad du har att erbjud i en IT och supportorganisation.

Vi kommer att lägga stor vikt på personligheten till denna tjänst.
Vi söker dig som är engagerad, stresstålig och tycker om att ta eget ansvar och som har en utpräglad servicekänsla, pedagogisk förmåga och bra på att sätta dig in i kundens behov och som sprider positiv energi.

Krav
•Relevant eftergymnasial IT utbildning inom högskola/universitet/KY och/eller erfarenhet från arbete inom IT-Support med teknikinriktning.
•Är tillgänglig och bemöter alltid kunder på ett trevligt, okomplicerat, proaktivt sätt för att skapa en positiv bild av IT och för externa kunder koncernen.
•Kostnadseffektivt utnyttjande av systemens möjligheter kopplat till verksamhetens krav. Affärssystem Movex och M3
•Goda språkkunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
•Teknisk kompetens om nätverk, servrar och applikationer
•Microsoft Office
•Körkort

Meriterande
•Erfarenhet av att arbeta med support av affärs-/logistik-/butiksdatasystem, där kundkontakt ingår som en självklar del i arbetsuppgifterna.

Vem är du
Det viktigaste är att du är en positiv, relationsskapande och kommunikativ person som håller ihop och månar om gruppen. Du är en serviceinriktad problemlösare som har förmåga att få komplexa begrepp begripliga på användarnivå och som omsätter detta till en effektiv IT-service. Du har ett strukturerat arbetssätt, är målmedveten och energisk.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.

Rätt uppdrag, på rätt plats, med stora möjligheter till fortsatt utveckling!
Som konsult på Experis får du ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi är specialiserade på karriärer för konsulter och underkonsulter och ger dig möjligheten att arbeta utomlands genom vårt nätverk på 57 kontor i 17 länder.
Vi vet vad som är viktigt för dig. Experis har kontor över hela världen, med djup kunskap inom ditt område. Det finns alltså stora möjligheter att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär.

Ansökan
Ansöker gör du med registrerat CV på www.experis.se.
Eventuella frågor besvaras av Jan Hansson på mail till jan.hansson@se.experis.com
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Sista ansökningsdag är 13 mars 2014.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 mars 2014

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024