Supporttekniker till UniCarriers Europe

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker till UniCarriers Europe
Har du erfarenhet av att arbeta med användarsupport via telefon i en större företagsmiljö? Har du vana av att arbeta med ärendehanteringssystem och fjärrverktyg samt att hantera en bredd av ärenden kopplat till Windows operativsystem, Microsofts mailsystem, Officeapplikationerna, hårdvara och Active Directory? Då är detta jobbet för dig.

På UniCarriers förenas fler än 5000 personer av en ambition att utveckla, tillverka och leverera industritruckar som gör skillnad. Med lastkapaciteter från 350 till 10 000 kg har vi ambitionen att täcka alla dina materialhanteringsbehov både inomhus och utomhus. På UniCarriers Europe erbjuder vi en perfekt blandning av japansk kvalitet och teknologi, tillsammans med svensk design, användarvänlighet och ergonomi. Från vårt huvudkontor i Sverige har vi kontroll på utveckling och produktion i Sverige och Spanien. Vi har samlad branscherfarenhet sedan 1949 och vårt uppdrag att leverera produkter med toppkvalitet håller fortfarande i sig.

UniCarriers är belägen i Mölnlycke kommer man kommer att ingå i ett team på 5 personer som ansvarar för support av företagets system för ca 1300 användare i Europa. Nu söker de en ny medarbetare som kan ta ansvar för deras first line, vilket innebär att vara första kontakt för användarna, göra en utförlig felsökning och eskalera de ärenden man själv inte har möjlighet att lösa till specialisterna eller on site teknikern i gruppen. Man arbetar även med kontohantering i Active Directory.

Kvalifikationer

• Minst ett års arbetslivserfarenhet av IT-support via telefon i en större företagsmiljö.
• Mycket god erfarenhet av felsökning på mjukvara i Microsoftmiljö, Outlook/Office 365 samt på PC, nätverksskrivare och VPN-uppkopplingar.
• Erfarenhet av att skapa konton, sätta behörigheter och mappa mot grupper i Active Directory.
• Mycket utvecklad förmåga att se samband och dra slutsatser när det kommer till tekniska problem.
• Erfarenhet av att dokumentera i ärendehanteringssystem.
• Ett brinnande intresse och god känsla för service och kundbemötande över telefon.
• Rollen kräver att du är flytande i svenska språket och även känner dig bekväm att ge support på engelska.
Tror du dig vara rätt för denna roll? Då ser vi fram emot att få in din ansökan. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen så samarbetar UniCarriers med Dfind IT, intervjuer sker löpande och rollen kan komma att tillsättas snabbt – sök därför redan idag via http://www.dfind.se/it/

Vid frågor kan du vända dig till rekryteringskonsult Therese Tillander på therese.tillander@dfind.se eller 0722-016093

Ort: Mölnlycke
Uppdragsgivare: UniCarriers Europe
Omfattning: Heltid
Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
Nyckelord: systemtekniker, tekniker, drifttekniker, supporttekniker, it-tekniker, it tekniker

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT Linköping
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 4 december 2016

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024