OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du någon erfarenhet av att arbeta med IT-support eller liknande och vill ta dig an nästa utmaning? Kan du tänka dig att starta ditt första uppdrag i Uppsala, men även vara öppen för att arbeta i Stockholm om ditt uppdrag tar slut? Då är du den vi söker!
Din nya tjänst
Kunden är en av Uppsalas största och mest välkända organisationer. Då IT-området hos kunden befinner sig i en övergripande förändringsprocess kommer särskild vikt läggas vid att du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och har viljan och förmågan att följa utveckling och förändring inom teknikområdet. Tillsammans med ditt team kommer du vara med och supporterat över 50.000 användare och tempot är stundvis högt.
Som supporttekniker kommer du att hjälpa organisationens anställda och studenter med deras IT frågor. Du kommer att hantera ärenden främst via telefon och mail. Ärenden administreras i deras ärendehanteringssystem. Du kommer att arbeta med problemlösning av IT-relaterade frågor inom en stor och komplex IT-miljö. Du får möjlighet att svara på IT-relaterade frågor, eskalerar ärenden, ta emot och lägger beställningar och vid behov upprättar och uppdaterar användarguider, rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet. Servicedesk ansvarar även för driftövervakningen av de IT-system som driftas. Ni ansvarar för att hantera och eskalera eventuella incidenter. Gruppen har i hög grad ett gemensamt ansvar för strategiska där alla är med och bidrar.
Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi fast anställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Det finns möjlighet att utvecklas som konsult på Thalamus om du har en egen vilja och driv att göra detta. Som anställd kommer du att ha tillgång till utbildningar och möjlighet att ta certifieringar inom infrastruktur.
Din bakgrund
Du har troligtvis tidigare erfarenhet av IT support eller erfarenhet som bedöms likvärdigt.
Din profil
För att passa in på arbetsplatsen så letar vi nu efter en person som har förmågan att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat med problemlösning i en miljö där tempot periodvis är högt. Du har en positiv inställning, är förtroendeingivande, skapar goda kundrelationer, är lyhörd och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet, både tekniskt och tilltalsmässigt. Du bör vara noggrann och effektiv och ha en väl utvecklad servicemedvetenhet. Du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och har viljan och förmågan att följa utveckling och förändring inom teknikområdet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Krav
Relevant IT-utbildning, minst gymnasienivå, eller motsvarande kompetens som bedöms likvärdig
Goda kunskaper om Windows, MacOS och mobila enheter
Förmåga att kommunicera med skilda grupper inom verksamheten, b.la. administratörer, systemutvecklare och IT-driftorganisation
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Din ansökan Alla ansökningar hanteras via vår hemsida https://thalamus.se/. Vid frågor, kontakta gärna Andreas.blomsterlund @thalamus.se (mailto:Tilda.stenmark@thalamus.se) eller Felix.Hernvall @thalamus.se (mailto:Tilda.stenmark@thalamus.se).
Processen: Intervjuer sker löpande och vi presenterar fram kandidater när vi har hittat rätt person för uppdraget.
Plats: På detta uppdrag kommer du att vara placerad i Uppsala, men förväntas ha en öppenhet att arbeta i Stockholm också eftersom du i framtiden kan komma att placeras i Stockholm om uppdraget tar slut.
Heltid: Ja, 100%
Språk: Flytande i svenska och engelska
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.