OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.
Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.
I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser.
Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.
ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för Digitalisering och Innovation arbetar för att stödja och utveckla skolornas användning av digitala verktyg.
Som medarbetare i vår digitala support rör du dig med lätthet i den digitaliserade världen, tar vara på dess möjligheter och kan förmedla dessa vidare till våra elever och personal på utbildningsförvaltningens skolor. För dig är det självklart att vara ständigt uppdaterad och påläst om den digitala utvecklingen och dess möjligheter. Du är intresserad av skolutveckling och hur digitalisering kan hjälpa elever och lärare i den pedagogiska miljön. Du ger användarna bästa möjliga helhetsupplevelse av våra digitala verktyg.
Detta är en verksamhetsnära roll för dig som gillar att arbeta med människor och teknik. Här möter du en vardag av Google Chat, Vklass, Autodesk inventor, OpenSolution, Service Now och mycket mer.
Vi söker dig som är intresserad av att utforska program, möta människor och tillhandahålla hög servicegrad. På Digitalisering och innovation erbjuder vi digital support till stadens gymnasieskolor, elever, pedagoger och administrativ personal. Det är därför viktigt för oss att du är driven, har god social förmåga och levererar resultat som gör att användaren är mer än nöjd.
En ambassadör för digital support.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:
Stödja elevers och personals användning av våra digitala verktyg (applikationer och utrustning)
Medverka i införande av nya digitala tjänster till verksamheterna (t.ex. digitala prov, molntjänster)
Proaktivt arbeta för att förenkla användarupplevelsen och användningen av våra digitala verktyg
Felsökning, underhåll och support av applikationer/tjänster, datorer och annan digital utrustning
Hjälpa till att ta fram lösningsförslag vid verksamhetsbehov
Samarbete inom avdelningen för att lösa problem
KVALIFIKATIONER
Den snabba digitaliseringen har stor påverkan på skolan vilket ställer krav på att du håller dig uppdaterad på de digitala verktygen som används inom våra verksamheter.
Du har hög digital kompetens och har stort intresse för utvecklingen inom digitalisering samt lätt för att självständigt lära dig nya digitala verktyg.
Vi vill att du har god förmåga att identifiera hinder hos våra användare och att du kan omsätta detta till konkreta förändringsförslag. Vi ser gärna att du är lösningsfokuserad och att du drivs av att jobba målinriktat. Vi vill att ditt arbete ska drivas av att förbättra användarupplevelsen och av god service. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift. Vidare så har du lätt för att samarbeta med andra och trivs med att ha många kontaktytor.
Du har förmåga att se vad som behövs göras och därefter prioritera ditt ansvarsområde på ett effektivt sätt. Du har erfarenhet av att självständigt driva, planera och fullfölja uppdrag. För att lyckas med det ser vi att du är målinriktad, resultatorienterad, tydlig och strukturerad.
ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.