Supporttekniker till utvecklande uppdrag

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett internationellt och välkänt företag med fantastiska utvecklingsmöjligheter? Är du IT-intresserad och gillar att hitta lösningar på kollegors problem? Är du dessutom professionell och har en servicekänsla utöver det vanliga? Då är det här tjänsten för dig!

Beskrivning
Perido söker två supporttekniker till vår kund. Tjänsten är placerad i Stockholm med lokaler i utkanten av innerstaden.

Här ingår du i en supportgrupp som tar emot och jobbar med alla möjliga problem: lösenord, VPN, Citrix, Blackberries, problem i AD, RSA, installationer av nya datorer och program, mailproblem etc. Allting loggas i ett ärendehanteringssystem, och de problem som är för avancerade för gruppen eskaleras internt. För det mesta jobbar man 12-timmarspass några dagar i rad för att sedan vara ledig. De som ringer in jobbar på företaget och kan sitta i Sverige, USA eller något annat land. Du kan komma att prata med en tekniker eller en högt uppsatt chef och det är oerhört viktigt att du oavsett situation uppträder på ett serviceriktigt och professionellt sätt, samt klarar av att föra tekniska dialoger på både svenska och engelska. Du får lära dig grunderna som behövs för att utföra arbetet, men är du duktig finns möjligheter att lära dig mer med hjälp av kollegorna och växa med uppgiften. Är det här tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Gymnaiseutbildning med IT-inriktning
-1-2 års erfarenhet av support
-Meriterande med erfarenhet av arbete i Active Directory
-Meriterande med kunskaper om Citrix, VPN, RSA och Remedy
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

I samband med anställning görs en säkerhetskontroll.

Omfattning och tillträde
Tillträde omgående, tillsvidare. Heltid (supporten bemannas 24/7).

Ansökan
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Ange referensnummer 10361MF i ärenderaden

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
10361MF

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 juli 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024