OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker supporttekniker som vill arbeta i en organisation direkt knuten till Stockholms Stad med kontor i centrala Stockholm. Du kommer att ingå i ett team på 4 personer som hanterar IT-support för totalt 1500 användare fördelat på fem olika kontor i Stockholm. Gruppen både tar emot och löser användarnas problem. Enklare ärenden som exempelvis lösenordsbyten och enklare applikationssupport löses antingen direkt på telefon eller via remoteverktyg medan andra lite mer knepiga problem löses på plats på något av de fem kontor runt om i Stockholm som omfattas av IT-supporten. Som supporttekniker sysslar ni bl.a. med att: installera, felsöka och åtgärda skrivare och program i klientmiljön, uppgradera hårdvara i datorer, starta om servrar, installera nya datorer, administrera i Novells Edirectory, medverka i informationsmöten, samt informera användarna om driftstörningar. Kravprofil - Något eller några års erfarenhet av arbete med support - Certifierad i Novell (CNA) och/eller MCP är väldigt meriterande - Du innehar B-körkort - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Du är social och öppen person som tycker om att lösa problem och att hjälpa andra människor. Du är prestigelös och pedagogisk och väldigt intresserad av teknik.