Supporttekniker till välkänd myndighet i Stockholm!

Supporttekniker till välkänd myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vårt kundföretag som är en välkänd myndighet söker en Supporttekniker till Stockholm med start 8 januari 2024.

Om rollen

I rollen som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen.

Vem vi tror att du är?

För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker har följande egenskaper:

• Du vet vad service är för en användare och du uppskattar att ge det.
• Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet.
• Du är en positiv och social person.
• Du är bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback.

För att lyckas och göra succé i rollen, tror vi att du har följande bakgrund:

• Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT inriktning.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande där telefonen använts som arbetsredskap. 
• Minst ett års erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon.
• Minst ett års erfarenhet av arbete med MS Office.
• Minst ett års erfarenhet av arbete Microsoft Windows Operativsystem. 
• Minst ett års erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av remotehanteringsverktyg.
• Erfarenhet/kunskap om Incidenthanteringsprocessen.

Där minst ett års erfarenhet krävs skall erfarenheten ha införskaffats under de senaste fem åren.

Det är meriterande om du också har:

• Erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD).
• Erfarenhet av ITIL eller likvärdig process.

Vår kund ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll samt tecknande av säkerhetsskyddsavtal enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan Uppdragsavtalet kan göras gällande. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap.

Arbetstid/Varaktighet

Tjänsten är ett längre konsultuppdrag på heltid via oss på The Place med start 8 januari eller tidigare. Uppdragsperioden sträcker sig till 25 december.

Arbetstider:
• Dagtid vardag - Variation inom klockan 06:45-18:00
• Vardagskvällar - Klockan 15:15-23:15
• Vardsgsnätter - Klockan 23:00-07:15
• Helgdagar - Klockan 08:00-16:00
• Helgkvällar - Klockan 15:15-23:15
• Helgnätter - Klockan 23:00-08:15

 

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Helpdesk, IT support, servicedesk, Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2023
  • Ansök senast: 7 oktober 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024