OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ofrivilligt familjens, släktens och vännernas It-tekniker? Är det du som får samtalet när lösenordet ”är fel”? Eller när Wi-Fi inte längre fungerar? Eller när dokumentet plötsligt är ”borta”? Har du förmågan att lösa It-strul är du antagligen rätt person för detta jobb!
Vi söker nu flertalet supporttekniker för ett uppdrag på ett svenskt välkänt industriföretag med krav på hög säkerhet.
OM ROLLEN
Som supporttekniker kommer du vara en del av en större servicedesk som hjälper bolagets medarbetare med att lösa IT-relaterade problem. Du kommer sitta med allt från enklare ärenden som exempelvis att återställa lösenord och hantera behörigheter, men även mer avancerade problem med exempelvis operativsystem (Windows 10), applikationer, hårdvara och nätverk.
I rollen som supporttekniker kommer du få jobba med felsökning och problemlösning där du systematiskt och metodiskt hjälper och/eller guidar användare i att finna en lösning. Arbetet utförs primärt över telefon, varvid du behöver trivas med att kommunicera och hjälpa användare på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt. Andra hjälpvägar är även via mail, chatt eller en självbetjäningsportal.
Som supporttekniker kommer du vara den första kontakten med verksamhetens medarbetare. De ärenden som inte kan hanteras inom ramen för servicedesk eskaleras vidare till andra och tredje linjen samt även onsite-tekniker som jobbar ute i verksamheten.
VEM ÄR DU?
Som sökande tror vi att du har tidigare erfarenhet av arbete inom It-support eller en bakgrund inom kundservice i kombination med tekniskt kunnande och intresse. Vi söker även dig som har läst en It-inriktad gymnasieutbildning och som är redo för ditt första jobb i branschen. Rollen anpassas utefter din erfarenhet och kunskap.
Tekniskt tror vi att du har goda kunskaper inom exempelvis Windows, Microsoft Office, mjukvara, hårdvara och nätverk. Har du dessutom kunskaper och/eller erfarenheter av olika ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow), Active Directory (AD), ITIL och fjärrstyrning är det mycket meriterande.
Som person är du driven och ansvarstagande där du jobbar lika bra i team som självständigt. För att trivas i rollen har du lätt för att kommunicera samt förstår vikten av att leverera god service i dialogen med användare. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper i vårt urval.
Tjänsten ställer krav på att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Dessutom behöver du ha svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.
VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub och där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.
Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledningen av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.
PRAKTISK INFORMATION
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Varierande schema med tider mellan 07.00-19.00 måndag-fredag samt vissa helger.
Anställningsform: Konsultuppdrag och du kommer vara anställd hos oss på A-hub
Kund: Information om kunden förmedlas under rekryteringsprocessen
Placering: Mjärdevi, Linköping
Start: Omgående eller enligt överenskommelse