OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för teknik och tycker att du har goda allmänkunskaper när det gäller IT och datorer? Tycker du dessutom om att ta ansvar? Då kan du vara rätt person för oss! Perido söker nämligen en social och ansvarstagande person som vill arbeta som supporttekniker, 1st line på ett stabilt och välrenommerat konsultbolag i Stockholm. Som supporttekniker hjälper du användare via telefon med både svåra och lätta problem. Det kan vara problem med nätverket, e-posten eller enklare saker som lösenordsfrågor eller skrivarproblem. Du kommer att arbeta i en organisation som gärna tar in juniora personer till sin 1st line support och som sedan låter dem utvecklas och växa för att sedan gå vidare inom organisationen. Kravprofil - Goda allmänna IT-kunskaper gällande både hård och mjukvara - Grundläggande kunskaper om nätverk och AD - Har du telefonvana är det ett plus - Erfarenhet av tidigare arbete som supporttekniker, 1st line är väldigt meriterande - Du är social, ansvarstagande och tycker om att hjälpa andra - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en social person som tycker om att ta ansvar och hjälpa andra människor. Du är pedagogisk och duktig på att förklara tekniska saker för människor med både hög och låg IT-förståelse.