OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag inom IT.Vi erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom vårt kompetensområde.IT-Resurs ingår tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB i Resurs-gruppen, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner med en omsättning på över 300 MSEK och ca 800 anställda.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Vi söker för uppdrag hos en av våra kunder en helpdesk/Supporttekniker, för start omgående.Rollen består i att man lär upp sig på fler uppdrag för att kunna ersätta vid sjukdomar och semester.Arbetsuppgifter: .utföra installationer av HW/SW på arbetsplatser och periferier, remotestyrt eller på plats .Telefon support till användare, problemlösning, hård- och mjukvara, utskriftsproblem, viss kontohantering. Du har utbildning och minst 6 månaders erfarenhet från helpdeskarbete eller liknande arbete.Vidare har du: - goda kunskaper om Windows - goda kunskaper om Office - kunskap och erfarenhet av kontohantering i Active Directory - erfarenhet av administrativt arbete Då en del av arbetet sker via telefon och mail är det viktigt att du har ett genuint intresse av att ge god service samt är lyhörd för användarnas önskemål.Som person är du pedagogisk, glad, positiv, van vid högt tempo samt har lätt att samarbeta med användare och inom IT.Bil och körkort krävs. Det handlar inte om att vi jobbar en massa övertid.Det handlar om att vi är engagerade i vad vi gör.Och att vi trivs på jobbet.Det är nämligen den personliga inställningen som avgör om man lyckas.Det är därför våra kunder gillar oss.Och vi gillar dem.När vi söker medarbetare letar vi efter dem som också har den inställningen.Fler som vill jobba lite hårdare, skratta lite mer och vara lite flitigare.Vi gläds åt vårt höga Nöjd-Medarbetar-Index som visar att konsulterna på IT-Resurs gillar sitt jobb.