Supporttekniker till vår firstline

Supporttekniker till vår firstline

Arbetsbeskrivning

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

IT 4K är ett samarbete mellan kommunerna Bjuv, Åstorp, Perstorp, Örkelljunga och Klippan. IT 4K ansvarar bland annat för att kommunens IT-tjänster fungerar och uppfyller verksamhetens krav. Avdelningen har en samordnande roll och ansvarar för att i dialog med verksamheten leverera effektiva och fungerande IT-tjänster med god kvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att främst via telefon och mail ge kommunernas verksamheter service, support och stöd i IT-frågor. Tillsammans med dina arbetskamrater på IT 4K ansvarar du för att ge våra användare, det vill säga kommunanställda och förtroendevalda i fem kommuner, bästa möjliga IT-support. Huvudsakligt fokus ligger på supportfunktionen och du supportar användarna bland annat i ärenden gällande hårdvara, applikationer i Office och Windows.

Arbetstiderna kommer att vara schemalagda.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en relevant eftergymnasial utbildning från högskola/universitet eller yrkeshögskola och minst ett års erfarenhet av arbete i servicedesk eller kundtjänst med IT-relaterade frågor. Om du saknar eftergymnasial utbildning kan detta kompenseras av längre arbetserfarenhet i rollen som supporttekniker. I övrigt vill vi att du som söker har:

• Mycket goda kunskaper inom felsökning av stationära och bärbara datorer, skrivare och mobila enheter
• Mycket goda kunskaper i Windows 10
• Goda kunskaper inom Active Directory
• Goda kunskaper inom office365 och Azure
• Grundläggande kunskaper i Windows server
• Meriterande är om du har ITIL kunskaper eller motsvarande
• B körkort är ett krav

Ett stort intresse för IT och service är en förutsättning i rollen som Supporttekniker. Du har en god social förmåga och nöjer dig inte bara med att lösa problemet, utan vill göra det med så bra service som möjligt. Du är tekniskt duktig och intresserad av att lära dig nya saker och kan uttrycka dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift, ses som meriterande.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Klippans kommun, IT 4 K
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024