OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår interna IT-avdelning ansvarar för IT-drift och support till Hogiagruppens 30 bolag, vilket innefattar allt från telefoni, datorer, lagring, nätverk till utveckling och förvaltning av Hogias kundvårdssystem Dynamics CRM.
Nu söker vi en ny kollega som vill utvecklas tillsammans med oss.
Om tjänsten
I rollen som supporttekniker är du en del i ett team på fyra personer och deltar i arbetet med att förse Hogia-gruppen med en välfungerande IT-miljö. Vi har ett stort fokus på säkerhet och hållbarhet vilket innebär att en del av ditt arbete kommer handla om att vara proaktiv med olika initiativ till förbättringar i vårt säkerhetsarbete så väl som i vår service- och självbetjäningsportal. Utöver detta så arbetar du löpande med att lösa de olika ärenden som kommer till oss. Vi möter och hjälper våra kunder där de befinner sig, oavsett om de jobbar hemma, är på tjänsteresa eller är på kontoret. Vi hanterar deras frågor både via telefon, chatt, webbuppkoppling eller vid vår helpdesk. Frågorna rör alltifrån mjukvara till klientutrustning som dator, mobiltelefoner och kringutrustning till konferensrum samt inköp av hårdvara och support på skrivare.
Vår plattform är standardiserad i huvudsak på Microsoft med tjänster så som Windows, Microsoft 365, Microsoft Azure, Sharepoint mfl. Vårt samarbete med Microsoft innebär att vi är mycket tidiga med att implementera de senaste versionerna av ett stort antal Microsoft produkter, så här får du chansen att ligga i framkant inom det området. Vi ser gärna att du vill utvecklas och ta ett större ansvar. Möjligheterna är många, du kommer att bli involverad i mycket och får stora möjligheter att utvecklas i din roll.
Är du vår blivande kollega?
Vi söker dig som har utbildning inom IT/teknik. Du har ett par års erfarenhet inom IT-support och är trygg med att arbeta med produkter från Microsoft. Har du erfarenhet av ITIL-processer och Microsoft Dynamics så är det meriterande. För att trivas i rollen behöver du vara en social och serviceinriktad problemlösare som trivs med kundkontakt och har ett strukturerat arbetssätt. Vi eftersträvar leveransservice i världsklass och arbetar efter mottot ”steget före”. Vi söker därför dig som tar initiativ och har en positiv och lösningsinriktad inställning. Du tar ansvar för att hålla dig uppdaterad med nya tekniker och visar ett stort intresse och nyfikenhet för hur teknik kan hjälpa användare och verksamhet. Vidare kommunicerar du väl på svenska och engelska och anpassar din nivå efter användarens kunskaper. Vi trivs med samarbete och delar gärna med oss av kunskaper. Det blir roligare så helt enkelt. Vi söker nu en likasinnad. Är det dig vi söker? Välkommen in med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval. Inför tillsättningen av denna tjänst kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och uppmuntrar därför kvinnor att söka denna tjänst.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.