OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kommun är expansiv med strax över 26.000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: ”Världsvan och hemkär”. ”Världsvan” står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. ”Hemkär” står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Vill du veta mer om oss?
Besök oss på www.mjolby.se
Mjölby kommuns IT-avdelning består av 16 medarbetare som arbetar i en intressant och utveck-lande miljö med goda möjligheter till personlig utveckling och stor variation i arbetsuppgifter.
IT-avdelningens uppdrag är att stödja, utveckla och effektivisera kundernas verksamhet, genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga sysselsättning kommer att vara att ta emot inkommande samtal från våra kunder och arbeta med löpande ärendehantering vilket innebär att du kommer att få arbeta med
behörighetsadministration, dokumentation samt felsökning av applikationer, skrivare och till viss del även nätverk. Hit kopplas kommunens it-relaterade frågor som besvaras och löses med kor-tast möjliga ledtid. Ärenden inkommer via telefonsamtal, e-post och en web-portal. Som medar-betare i Servicedesk kommer du att befinna dig i first line support som tar hand om ärenden av enklare natur. Till din hjälp med frågor av mer komplex natur finns second och third line support i form av Service, System och Nätverkstekniker.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett intresse och brinner för kundkontakter, kan anpassa ditt bemötande till kundgrupper från olika verksamheter. Våra kunder förväntar sig ett gott bemötande och en mycket hög serviceanda. Som medarbetare hos oss i Servicedesk är det viktigt att du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt, månar om att göra ett gott arbete och uppskattar att bidra till den goda stämningen i gruppen. Har du tidigare arbetat med att ge användare support eller på annat sätt bemött kunder över telefon är det en merit.
Som person ska du tycka om problemlösning och ha intresse för datorer, mjukvara såväl som hårdvara. Arbetet är varierande och du kommer att få möta många olika typer av problem varför du måste ha god servicekänsla, kunna arbeta både självständigt och i team.
Vi vill att du
* har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* behärskar felsökning av hårdvara, mjukvara och lokala nätverk
* har kunskaper av arbete i AD-miljö
* har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Meriterande är tidigare kunskaper om telefonsupport, ärendehantering samt skrivarhantering.
Känner du dig träffad? Ansök då direkt och motivera varför just du vill börja arbeta hos oss!
Vi ser gärna kvinnliga sökanden.
Körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Dag Segrell
Vxl. 0142-85000
Carina Brofeldt
Vxl. 0142-85000
Bo Hallberg
Vxl. 0142-85000
Kjell Järnström
Vxl.0142-85000
Mathilda Durefelt
0142-85868
Vision Agneta Karlsson
0142-852 95
enhetschef Carina Brofeldt
Vxl. 0142-85000
Arbetsmarknadschef Azadeh Pendari
0142-851 18
Jennie Liljedahl
Ingmari Karlsson
0142-850 03