Supporttekniker till våra viktiga B2B-kunder!

Supporttekniker till våra viktiga B2B-kunder!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
På avdelningen Central Operations & Support har du möjligheten att jobba i nära kontakt med våra B2B-kunder i en spännande och utvecklande arbetsmiljö! Det engagemang vi känner för våra kunder är mycket stort och vi tror på en social sammanhållning i teamet och en framåtanda som driver oss att bli bättre för varje dag!

Just nu söker vi efter vår nästa supporttekniker som får möjligheten att utvecklas i ett av våra snabbast växande produktområden!

Rollbeskrivning:
I din roll ansvarar du för, tillsammans med dina kollegor, teknisk support och incidenthantering av våra LAN/WLAN-tjänster. Det huvudsakliga syftet med tjänsten är att förstärka vår tekniska support för att ytterligare förbättra kundupplevelsen för våra B2B-kunder. Du kommer att få möta många tacksamma kunder där du har möjlighet att göra skillnad på riktigt!

Som supporttekniker är du med och tar emot och registrerar ärenden samtidigt som du felsöker och felavhjälper tillsammans med underleverantörer, fälttekniker och andra avdelningar internt inom Tele2. Då vi arbetar för kundernas bästa får du också möjlighet att ha mycket kundkontakt i varje ärende samt att hantera dispatch av ärenden internt.


Din profil
Vi söker dig som har en god och social samarbetsförmåga, är intresserad av att ge en fantastisk kundupplevelse och har ett professionellt sätt att hantera saker på. Du är en person som trivs bra i en roll där du får möjlighet att påverka hur kunderna ska uppfatta oss.

Relevant högskoleutbildning, gärna inom Data/Telekommunikation eller minst 2 års praktisk erfarenhet av arbete i operatörsnätverk
Goda kunskaper inom datornätverk och att du är bekant inom OSI-modellen, TCP/IP och LAN/WAN
Goda kunskaper i hantering av trådlösa miljöer (WiFi)
Svenska och engelska flytande i både tal och skrift
CCNA-certifiering är meriterande

Vi erbjuder dig
Tele2 erbjuder dig en omväxlande och rolig arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka nätverket för några av Sveriges största och viktigaste samhällsfunktioner. Om du vill vara med och göra skillnad på riktigt tror vi att du är nästa medarbetare hos oss!

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm. Eftersom vi arbetar aktivt med mångfald och en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här rollen.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor kan du kontakta malin.rangstedt@maxkompetens.se

Välkommen med din ansökan!

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


Systemadministratör inom Unix Server

Systemadministratör inom Unix Server

28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024

27 november 2024