OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Carema Omsorg är det gemensamma bolaget för Carema Äldreomsorg och Carema Orkiden (omsorg/psykiatri). Vi bedriver verksamhet på entreprenad åt Sveriges kommuner och i egen regi. Tillsammans är vi 5 650 medarbetare (3 188 årsarbetare) och omsätter ca 1 900 Mkr. Vi finns även i Norge och Finland. Företagen ingår i Caremakoncernen. Läs mer på www.caremaomsorg. Vi expanderar och behöver därför utöka IT-avdelningen med två support tjänster Vi erbjuder spännande och varierande arbetsuppgifter i en stimulerande och positiv miljö. Du får vara delaktig i att tillsammans med dina kollegor utveckla och påverka arbetssätt och rutiner. Vi är fem medarbetare på IT-avdelningen och vi sitter i trevliga lokaler centralt i Sollentuna. Dina arbetsuppgifter innebär användarstöd via telefon och remote-styrning av arbetsstationer. Du kommer även resa en del och arbeta med att på plats stödja våra enheter. Du har kunskaper i administration av användare i en Microsoft AD-miljö och goda kunskaper i Office, Internet Explorer och Exchange. Vi ser också gärna att du har grundläggande kunskaper i nätverksbyggnad och att du är van att arbeta med VPN och Citrix produkter. Det är meriterande om du har relevant utbildning inom IT-support eller motsvarande (tex nätverksteknik, IT-tekniker). Ett krav är att du tidigare har arbetat med Support och teknik inom IT. Eftersom många av våra användare befinner sig på nybörjarnivå är det viktigt att du har tålamod och är pedagogisk. Andra viktiga egenskaper är att du är initiativrik, ansvars-tagande och social. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift Anställningen är en visstidsanställning tom 31/8 med möjlighet till förlängning. Tillträde sker snarast.