Supporttekniker till Västerås

Supporttekniker till Västerås

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Har du ett stort intresse för teknik och webb? Är du den som familj och vänner vänder sig till när tekniken strular? Hos vår kund får du arbeta med att ge support till företagets kunder. Här kommer du arbeta tillsammans med ett sammansvetsat team i en arbetsmiljö präglad av engagemang och glädje, där du som personal ses som företagets främsta resurs. Låter det som något för dig? Ansök redan idag!

Företaget är ett av Sveriges största och ledande webbhotell. De levererar hosting och domännamn till internetsverige. Nu behöver företaget utöka sin personalstyrka med ytterligare en engagerad lagspelare till kontoret i Västerås. Företaget månar högt om sin personal och arbetar aktivt för en god gruppsammanhållning. Du erbjuds en hel rad bekvämligheter och förmåner för att underlätta och göra varje arbetsdag till den bästa.

Vi söker personer som har en härlig framåtanda och som tycker att webb och teknik är något av det roligaste som finns. Du är dessutom en stjärna på att hjälpa andra och har ett gott öga för service. I ditt arbete kommer du hjälpa kunder via olika forum så som telefon, e-post och chatt. Ärendena är kopplade till företagets tjänster och är av stor variation. På så vis får du ett omväxlande arbete där du både får agera problemlösande själv men också nyttja den fina kompetens som delas mellan kollegor.

I rollen kommer du att:
• Ta emot inkommande samtal
• Besvara mail från kunder
• Ge råd och tipsa kunder om företagets tjänster

Bortsett från ditt stora tekniska intresse, letar vi efter dig som får en kick av att hjälpa andra och att göra en kund riktigt nöjd. Vi söker en gedigen lagspelare som sprider positiv energi och både delar sin egen kompetens såväl som tar vara på sina kollegors kunskaper. Att kunna prioritera vad som är viktigast för stunden och alltid äga stort ansvar för kvalitén i ditt arbete är också otroligt viktigt.

För att lyckas i rollen krävs att du:

• Har flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Har goda datavana (exempelvis arbetat administrativt/med dator i tidigare tjänst)

Det är meriterande om du tidigare arbetat med kundtjänst/kundsupport tidigare. Det är även meriterande om du är van att arbeta med olika digitala verktyg så som WordPress, Joomla, WooCommerce med flera.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som supporttekniker. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

 

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100 procent
Arbetstid: Kontorstider, kväll och helg förekommer
Plats: Västerås,

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kunden.

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta konsultchef via wilma.wisting@performiq.se redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 20 mars 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024