OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till denna tjänst söker vi dig som kan ett och annat om datorer och dess kringutrustning, som jobbat med teknisk support och problemlösning förr, och som givetvis också vet hur man bemöter användaren på ett proffsigt sätt. Är det dig vi beskriver? Då ska du läsa vidare!
Beskrivning
Perido söker en supporttekniker till vår kund, ett läroverk med lokaler i Växjö. Du kommer att vara stationerad i vår kunds vackra lokaler i Växjö.
I denna roll kommer du att ha mest fokus på teknisk support. I detta ingår bland annat att lösa användarnas problem via telefon och mail samt att skapa ärenden i felhanteringssystemet. Då du jobbar i en väldigt blandad IT-miljö är det värdefullt om du har breda snarare än djupa kunskaper. Exempelvis kommer du att jobba med operativsystem, nätverk, kommunikation och kontorsstödsprogramvara.
Du som söker har lätt för att engagera dig i problem och gillar att ge god service. Dessutom tror vi att du är stresstålig och är van med att arbeta i ett högt tempo. Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil
-Gymnasial utbildning, gärna inom IT
-Minst 1 års erfarenhet av liknande roll
-Goda tekniska kunskaper inom nätverk, hårdvara, operativsystem, active directory
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag heltid. Tillträde i maj 2015. Uppdragstid till oktober 2015.
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11799PP i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
11799PP
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se